صفحه اصلی / استان ها / گزارشی از تلفات پرندگان وحشی به دامپزشکی ارائه نشده است
گزارشی از تلفات پرندگان وحشی به دامپزشکی ارائه نشده است

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان:

گزارشی از تلفات پرندگان وحشی به دامپزشکی ارائه نشده است

کسب و کار نیوز :مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه محیط زیست مکلف به ارائه هرگونه گزارش تلفات پرندگان به‌خصوص آزاد پرواز است، اما تا امروز هیچ گزارشی از تلفات این پرندگان به دامپزشکی ارائه نشده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, شهرام موحدی در خصوص آخرین وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اصفهان دیده نشده است.

وی با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در محیط فعال است، تاکید کرد: کوچکترین اشتباه انسانی موجب بروز و فعال شدن این بیماری می‌شود، اما اکنون در هیچ‌یک از مرغداری صنعتی استان، نشانه‌هایی از این بیماری را نداشته‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در خصوص برخی صحبت‌ها مبنی بر بیماری پرندگان مهاجر اصفهان به دلیل خشکی زاینده‌رود و احتمال انتقال آن به دیگر طیور، اظهار کرد: ویروس آنفلوآنزا در برخی پرندگان وحشی و آزاد پرواز باقی مانده، اما موجب تلفات نمی‌شود و در برخی دیگر موجب تلفات خواهد شد.

وی افزود: در این شرایط به خصوص به مرغداری‌های سنتی روستاها توصیه می‌کنیم که طیور آنها هیچ ارتباطی با پرندگان آزاد پرواز و حتی گنجشک و کبوتر و … نداشته باشند تا ویروس آنفلوآنزا به آنها منتقل نشود.

موحدی تاکید کرد: با توجه به اینکه محیط زیست مکلف به ارائه هرگونه گزارش تلفات پرندگان به خصوص پرندگان آزاد پرواز است، اما تا امروز هیچ گزارشی از تلفات پرندگان آزاد پرواز به دامپزشکی ارائه نشده است.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.