صفحه اصلی / اسلایدر / طرح گواهی اعتبار مولد «گام» در آستانه دهه فجر اجرایی می‌شود

رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد

طرح گواهی اعتبار مولد «گام» در آستانه دهه فجر اجرایی می‌شود

کسب و کار نیوز - عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی طی یادداشتی در فضای مجازی، از اجرایی شدن طرح گواهی اعتبار مولد «گام» در آستانه دهه فجر و با ظرفیت اولیه 50 هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: طرح تأمین مالی تولید با ظرفیت اولیه ۵۰ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار، از طریق تعدادی از بانک‌های دولتی و خصوصی برای حمایت از واحدهای تولیدی فعال کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش بانک مرکزی، عبدالناصر همتی، در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: طرح «گام» یکی از برنامه‌های بانک مرکزی با کمک نظام بانکی کشور است که در چارچوب مدیریت نقدینگی، تلاش خواهد کرد امکان تأمین غیر تورمی سرمایه در گردش مورد نیاز زنجیره تولید را خصوصاً برای واحدهای کوچک و متوسط، فراهم سازد.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: گواهی اعتبار مولد «گام» به‌عنوان یک ابزار بازار محور و با قابلیت نقل‌وانتقال، در بازارهای پول و سرمایه، تسهیلات جدیدی را برای تأمین اعتبار بنگاه‌های تولیدی فراهم می‌سازد.

او افزود: در این طرح، تولیدکنندگان بر مبنای فاکتور خرید مواد اولیه و واسط از بانک عامل درخواست انتشار و تضمین گواهی اعتبار مولد در سررسید کرده و به بنگاه فروشنده مواد اولیه تحویل می‌دهند. دارنده می‌تواند گواهی را تا سررسید نگه دارد یا می‌تواند به فروشنده مواد اولیه خود تحویل دهد یا اینکه در بازار سرمایه تنزیل کند.

رئیس شورای پول و اعتبار تصریح کرد: بانک مرکزی، سیاست‌های ارزی، پولی و اعتباری خود را بر محور کنترل تورم و هم‌زمان، حمایت از رونق تولید و رشد اقتصادی غیرنفتی، متمرکز ساخته است و این سیاست را با قدرت ادامه خواهد داد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.