قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین

کسب و کار نیوز - درحالی که شهرت بیت کوین به شدت رو به رشد است و مردم در معاملات خود در بازار های جهانی از آن استفاده می کنند، اما هنوز برخی افراد برای سرمایه گذاری در این بازار دچار تردید هستند و در این راستا به دنبال شاخصی برای پیش بینی قیمت این رمزارز می­گردند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، ما در این مقاله در تلاشیم به برخی سوالات در این زمینه پاسخ دهیم و آینده ی بازار خرید بیت کوین را تحلیل کنیم.

تحلیل فنی

قیمت BTC یا همان بیت کوین، در اوایل سال ۲۰۱۳ میلادی به قیمت نازل ۶۰  دلار رسید، پس از آن در ششم دسامبر به قیمت ۱۱۴۱ دلار معامله شد.

بعد از کم شدن تدریجی قیمت در سال۲۰۱۳، ارزش آن در سال ۲۰۱۵ به ۱۶۲ دلار آمریکا رسید و پس از آن در دوره‌ای طولانی در دسامبر ۲۰۱۷ به ۲۰۰۰۰ دلار رسید. در دسامبر ۲۰۱۸ قیمت خرید و فروش بیت کوین با سیری همواره صعودی همراه بود و به ۳۲۰۰ دلار افزایش یافت.

بازه های زمانی

برای یافتن موقعیت فعلی نسبت به سال ۲۰۱۷ باید از شاخص RSI استفاده کنیم. شاخص قدرت نسبی (RSI) شاخصی است که حجم تغییرات قیمتی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

سال ۲۰۱۵ با کمترین مقدار RSI به میزان ۲۳ رو به رو بودیم. اتفاقی که در سال ۲۰۱۸ نیز اتفاق افتاد.

بیت کوین و RSI

این طور به نظر می رسد که از نظر قیمت و RSI، الگوی به وجود آمده معکوس الگوی ایجاد شده در سال ۲۰۱۳ می باشد. از این رو براساس شاخص RSI قیمت BTC در سال ۲۰۱۹ حدودا به ۳۰۰۰ دلار خواهد رسید .

پیش بینی ارزش بیت کوین در سال ۲۰۱۹

قیمت فروش بیت کوین از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ روزانه با کاهش همراه بوده تاجایی که به کمترین حد خود رسید. اگر ما همان زمان بندی را برای سال۲۰۱۷ تصور کنیم، پیش بینی ها حاکی از این است که براساس شاخص RSI ارزش بیت کوین در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۳۰۰۰ دلار باشد.

با بکارگیری همین شاخص می توان پیش بینی کرد که  قیمت بیت کوین در پایان سال ۲۰۱۹ به ۷۰۰۰ دلار خواهد رسید که در عمل هم قیمت بیت کوین در همین حدود قرار گرفت.

پیش بینی ارزش بیت کوین در سال ۲۰۲۰

در سال ۲۰۱۵ بیت کوین با ۴۶۰ دلار معامله می شد و در ۲۰۱۶  این قیمت با روند رو به رشد همراه بود و به ۹۶۰ دلار رسید. با در نظر گرفتن ارزش بیت کوین در میان سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ پیش بینی می شود ارزش این  رمزارز دیجیتالی در پایان سال ۲۰۲۰ به ۱۶۵۰۰ تا ۱۷۵۰۰ دلار امریکا برسد. (این ارقام تنها پیش بینی ها از روند گذشته ی حرکت بیت کوین در بازار است و واقعی نیست).

این قیمت ها با استفاده از الگوها و شاخص‌های در نظر گرفته شده، ارائه گردیده و صحت آنها مشخص نیست. این الگو ها نمی توانند شاخص های دقیق قیمت های آینده را مد نظر قرار دهند.

نتیجه گیری:

پیش بینی های فراوانی برای آینده قیمت بیت کوین وجود دارد، برخی معتقدند که در دراز مدت قیمت آن رو به افزایش است و برخی عقیده دارند که قیمت بیت کوین در آینده کاهش پیدا خواهد کرد. ابزارهای تحلیل قیمت هم فقط پارامترهای ریاضی را مورد سنجش قرار می دهند. همواره برای سرمایه گذاری در بازاری همچون بیت کوین که فراز و فرودهای زیادی داشته و دارد، باید آمادگی سرمایه گذاری در بازاری پر رسیک را داشته باشید و اگر با آمادگی وارد این بازار شوید، می تواند سودآور باشد.

همچنین مطالعه کنید:

جزییات ارسال در دیجی‌کالا/یک سفارش، چند هزینه ارسال

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی در یک خرید اینترنتی چند کالا سفارش می‌دهید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.