صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / اطلاعات لازم برای سفر نوروزی به شیراز

اطلاعات لازم برای سفر نوروزی به شیراز

کسب و کار نیوز - شیراز یکی از بهترین شهرهای کشورمان است که در میان گردشکران محبوبیت خاصی دارد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز،  این شهر از لحاظ تاریخی، بسیار قدیمی است و تاریخ پر فراز ونشیبی دارد. در میان مردم پس از شهر مقدس مشهد، شیراز و اصفهان دومین اولویت را برای سفر دارند.خصوصا در فصل بهار و تعطیلات نوروزی. چه بهتر از اینکه سال نوی خود را در شهری زیبا و با عطر خوش بوی بهار نارنج شروع کنیم؟ در اواخر اسفند فروش بلیط هواپیما شیراز به اوج خود می رسدف چراکه مردم از ماه ها قبل برای نوروز و نو شدن سال برنامه ریزی می کنند و دوست دارند که خستگی کل سال را در تعطیلات نوروزی و در بهترین شهر به در کنند.

اگر شماهم قصد سفر به شیراز در فصل بهار را دارید باید بگوییم که بهترین انتخاب را کرده اید، چراکه در این فصل شیراز به اوج زیبایی خود می رسد. قدم زدن در خیابان های شیراز بر روی سنگ فرش هایش حال و هوایی وصف نشدنی دارد. پیش از اینکه بخواهیم به شرح این سفرنامه بپردازیم به شما پیشنهاد
می کنیم که در سفر به شیراز روش های زمینی را فراموش نکنید، چراکه جاده های شیراز بی نهایت زیبا هستند و شما می توانید با خرید بلیط اتوبوس شیراز این فرصت را به دست آورید تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

شیراز از لحاظ فرهنگی و تاریخی بسیار غنی است و می توان گفت که در این زمینه پایتخت کشورمان باشد. انتخاب شیراز برای سفرهای نوروزی یک انتخاب هوشمندانه است و قطعا می توانید لحظات خوشی را در این شهر سپری کنید. اگر برای اولین بار است که به این شهر سفر می کنید بهتر است که پیش از راهی شدن حتما اطلاعات کامل و جامعی در خصوص شیراز مانند جاذبه های گردشگری، آب و هوا، نحوه اقامت و…. به دست آورید تا با مشکل روبرو نشوید. در ادامه با مستر بلیط همراه باشید تا تمامی این نکات را برای تان شرح دهیم.

آب و هوای شیراز در بهار و اوایل فروردین ماه

اگر بخواهیم در یک جمله آب و هوای شیراز را توصیف کنیم باید گفت که شیراز سه نوع آب و هوای مختلف دارد. در برخی از مواقع گرم و خشک است و در برخی از روزها معتدل و گاهی هم کوهستانی و سرد. شیراز ۱۴۸۶ متر از سطح دریا فاصله دارد و از آن دسته از شهرهایی است که در هر ماهی از سال آب و هوایی مناسب برای سفر دارند. فصل بهار در شیراز آب و هوا معتدل است و درختان شکوفه می زنند و از لحاظ طبیعی زیباییش به اوج می رسد. پیشنهاد می کنیم که برای محکم کاری هم که شده در حین بستن چمدان ها چند دست لباس گرم و زمستانی هم بردارید.

اقامت در شیراز

شیراز هم یکی از پر تردد ترین و گردشگر پذیرترین شهرهای ایران است که همانند مشهد تا دل تان بخواهد هتل های زیادی دارد. پس با این وجود دستتان برای انتخاب هتل و اقامت در هر جایی باز است و می توانید با هر بودجه ای در این شهر اقامت داشته باشید. اگر قصد دارید که در فصل بهار و در ایام نوروز به این شهر سفر کنید بهتر است که حداقل یکماه یا یک هفته پیش از سفر هتل خود انتخابی خود را رزرو نمایید. زیرا در این ایام هجوم مسافرین به شهر بیش از همیشه می شود و ممکن است هتل دل خواه تان سوئیتی برای اجاره نداشته باشد. ما در این مورد تنها می توانیم که پبشنهاداتی به در بخور به شما بدهیم که همگی بر اساس تجربیات افراد مختلف در سفر نوروزی به شیراز هستند. برای انتخاب هتل با قیمت مناسب هم بهتر است که به چند سایت مختلف سر بزنید و قیمت ها را با یکدیگر مقایسه نمایید و در نهایت هتلی را انتخاب کنید و با بودجه تان جور در بیاید. البته در ایام نوروز اقامتگاه های رایگانی هم در اختیار مسافرین نوروزی قرار می گیرد که می توانید از آن ها هم استفاده کنید.

در شیراز از کجا دیدن کنیم؟

همانطور که می دانید هیچ کاری بدون برنامه ریزی امکان پذیر نیست و لازم است که حتما پیش از سفر برنامه ریزی کنید که قرار است از چه مکان هایی دیدن نمایید. شیراز جاذبه های گردشگری تاریخی بسیاری دارد و اگر جزء آن دسته از افراد ماجراجو و عاشق تاریخ باشید از دیدن این امکان بی نهایت لذت خواهید برد در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از این جاذبه های زیبا را به شما عزیزان معرفی کنیم.

تخت جمشید

تخت جمشید یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی در شیراز است که شهرت آوازه آن درکل دنیا طنین انداز شده است و قدمت آن متعلق به دوره هخامنشیان می باشد. مساحت تخت جمشید حدود ۱۳۵۰۰۰ متر مربع است و در ۵۵ کیلومتری شیراز قرار دارد. تخت جمشید در گذشته با نام هایی همچون پارسه و پرسپولیس هم شهرت داشته است. این بنا از سنگ ساخته شده و دارای ۷ کاخ است. یکی از معروف ترین کاخ های آن کاخ آپادانا است. تمامی این بنا ها در دامنه کوه و درون جلگه مرودشت ساخته شده اند. اگر با خرید بلیط قطار شیراز به این شهر سفر کردید، بازدید از تخت جمشید را از دست ندهید که تماشایش از نزدیک خالی از لطف نیست.

مقبره کوروش کبیر

همانطور که گفتیم شیراز از لحاظ فرهنگی تاریخی بسیار غنی دارد و وجود آرامگاه مشاهیر و بزرگان تاریخ ایران در این شهر کاملا بازگوی این موضوع هستند. آرامگاه کوروش کبیر یا همان کوروز دوم هخامنشی یکی دیگر از بناهای تاریخی این شهر است که همچون امضایی درخشان برای شیراز محسوب می شود. این آرامگاه در جنوب غربی کاخ پاسارگاد قرار دارد. پایین مقبره از سنگ ساخته شده است. این سنگ ها به صورت مربعی تراش خورده اند و از نمای بالا یک مستطیل را تشکیل می دهند. در بالای این مقبره یک اتاقک کوچک و باریک سنگی وجود دارد. این اتاقک آنقدر کوچک است که یک انسان نمی تواند وارد آن شود در این اتاق یک تابون طلایی رنگ وجود دارد که پیکر کوروش در آن قرار گرفته است. هنگامی که از این اماکن دیدن می کنید به وجد خواهید آمد و قطعا به تاریخ کهن کشور خود افتخار می کنید.

بازار وکیل شیراز

قطعا هر شهری دارای یک بازار سنتی سر پوشیده است و شیراز هم از این قضیه مستثنی نیست. بازار وکیل شیراز یکی از محبوب ترین جاذبه های این شهر است که می توانید در واقع با انتخاب آن با یک تیر چندین نشان خواهید زد. در این بازار جاذبه های تاریخی وجود دارد و از طرف دیگر شما می توانید علاوه بر بازدید از آن ها برای عزیزان خود سوغاتی تهیه کنید. در بازار وکیل از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد پیدا می شود. این بازار از لحاظ موقعیت مکانی بسیار در جای خوبی قرار دارد به طوریکه جاذبه های تاریخی همچون ارگ کریم خانی و حمام و مسجد وکیل در نزدیکی آن قرار دارند. بازار وکیل در سال ۱۳۵۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

مسجد نصیر الملک

مسجد نصیر الملک هم یکی دیگر از بناهای قدیمی این شهر است که برای کسانی که عاشق عکاسی هستند یک گزینه بسیار مناسب است. سوژه های عکاسی نابی در این بنا وجود دارد. قدمت این مسجد متعلق به دوران قاجار است و آن را با نام مسجد صورتی هم می شناسند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.