صفحه اصلی / سرخط خبرها / درخواست مجوز سرمایه‌گذاری ایمیدرو با مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد

درخواست مجوز سرمایه‌گذاری ایمیدرو با مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد

کسب و کار نیوز - وزارت صمت درخواست کرده تا سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با همکاری مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد نسبت به سرمایه‌گذاری جهت تکمیل زنجیره تولید فولاد (کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش) در شهرستان کوار اقدام کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، بر اساس پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت این همکاری از طریق تأمین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز طرح یادشده از محل ذخایر اکتشافی در آنومالی شرقی و آنومالی ۱۳ گانه مجتمع سنگ آهن سنگان با تأمین کلوخه و احداث یک واحد کنسانتره سنگ آهن در سنگان صورت می‌پذیرد.

شرکت ذوب آهن پاسارگاد از واحدهای بزرگ بخش خصوصی بوده و در حال حاضر در زمینه تولید فولاد با ظرفیت ۵ ر۱ میلیون تن در سال فعال می‌باشد و همچنین جهت تکمیل زنجیره ارزش اقدام به احداث، طرح‌های توسعه، واحد آهن اسفنجی، گندله سازی و کنسانتره نموده است.

همچنین، این شرکت به تازگی راه اندازی آزمایشی واحد تولید آهن اسفنجی به ظرفیت ۸ ر۱ میلیون تن را آغاز نموده و گندله سازی آن نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و پیش‌بینی و راه اندازی در سال ۱۳۹۹ در حال اجراء می‌باشد.

 لازم به ذکر است، براساس تبصره (۳) بند (الف) تبصره (۳) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی در مناطق کمتر توسعه یافته و یا در زمینه فناوری‌های نوین و صنایع پرخطر، دولت می‌تواند برای فعالیت‌های گروه یک ماده (۲) از طریق سازمان‌های توسعه‌ای مانند سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تا سقف چهل ونه درصد (۴۹%) با بخش‌های غیردولتی مشترکاً سرمایه‌گذاری کند. در این موارد دولت مکلف است سهام دولتی را در بنگاه جدید حداکثر ظرف سه سال پس از بهره‌برداری به بخش غیردولتی واگذار کند.

این پیشنهاد در حال بررسی در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت است.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.