صفحه اصلی / استان ها / سطح زیرکشت گلخانه‌های لرستان ۶۵ هکتار است
سطح زیرکشت گلخانه‌های لرستان ۶۵ هکتار است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

سطح زیرکشت گلخانه‌های لرستان ۶۵ هکتار است

کسب و کار نیوز:رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌های استان ۶۵ هکتار است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عبدالرضا بازدار روز گذشته در بازدید از شهرک گلخانه‌ای دیناروند و یک واحد گلخانه هیدروپونیک حوزه عمل جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد، اظهار کرد: مجتمع گلخانه‌ای دیناروند شهرستان خرم‌آباد با ۵۶ واحد ۲۳۰۰ مترمربعی جمعاً دارای ۱۲.۵ هکتار است.

وی تصریح کرد: ۲۸ واحد زیرکشت فلفل دلمه‌ای به رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد و ۸ واحد خیار خاردار و یک واحد دیگر به کشت گیاه داروبی آلوئه‌ورا و بقیه آن یعنی ۱۷ واحد دیگر به کشت خیار معمولی اختصاص یافته و در حال بهره‌برداری و تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: خیار خاردار و فلفل دلمه‌ای به کشور روسیه صادر می‌شود که نقش بسیار مهمی در ارزآوری و سهم بسزایی در صادرات محصولات کشاورزی استان و اقتصاد کشور را دارد.

بازدار اضافه کرد: همچنین از لحاظ اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر به‌طور مستقیم در این مجتمع گلخانه‌ای مشغول بکار هستند.

وی بیان کرد: سطح زیرکشت گلخانه‌ها در لرستان ۶۵ هکتار بوده که بیشترین سطح مربوط به شهرستان خرم‌آباد بوده که در دو مجتمع شامل گلخانه فجر صفا ۲۵ هکتار، گلخانه دیناروند ۱۲.۵ هکتار و همچنین یک گلخانه جهاد دانشگاهی کوهدشت با سطح ۱۰ هکتار از جمله ظرفیت‌های گلخانه‌ای استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: در مجموع از این سطوح ۵ هکتار به گلخانه‌های گل شاخه بریده، ۴۵ هکتار به سبزی و صیفی و گیاهان دارویی اختصاص یافته همچنین ۲۰ هکتار در مراحل پرداخت تسهیلات و احداث هستند و روند احداث گلخانه‌ها بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی ادامه خواهد داشت در همین راستا سازمان جهادکشاورزی استان آمادگی همکاری و هدایت متقاضیان را دارد و با اعطای تسهیلات ۶ درصدی و کمک‌های فنی و راهنمایی توسط کارشناسان در راستای رونق تولید گام برمی‌دارد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.