صفحه اصلی / استان ها / اولین برف زمستانی در شیراز به زمین نشست
اولین برف زمستانی در شیراز به زمین نشست

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس:

اولین برف زمستانی در شیراز به زمین نشست

کسب و کار نیوز:برفی که از صبح دیروز چهارشنبه 2 بهمن در بخشی از شهرستان شیراز و نقاطی شمالی و غربی استان فارس باریدن گرفته بود، از شب گذشته شدت گرفت و صبح پنجشنبه 3 بهمن، بخشی از شمال و شمالغرب شیراز و شهرستان‌هایی در فارس را سپید پوش کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, بارش اولین برف زمستانی، بعد از سالها در شیراز مردم این شهر را به هیجان آورد و به نقاط مرتفع و باغ‌ها و بخش شمالغربی این شهر کشید تا همراه با بارش دانه‌های سفید برف، ضمن شادی، شکرانه این نعمت الهی را نیز به جای آورند.

بارش برف زمستانی در بخش‌هایی از شمال و شمالغرب شیراز در حالی بود که در نقاط مرکزی و شرقی و جنوبی این کلانشهر، شهروندان شاهد بارش بارانی آرام و مداوم بودند، بارانی که هوای شهر را زلال کرد و علیرغم برودت هوا، شهروندان زیادی را برای بهره بردن از این هوای پاک به خیابان‌ها کشید.

در این بین، شدت بارش برف در برخی نقاط شهر و ورودی‌های شیراز و همچنین نقاط مرتفع از محورهای مواصلاتی استان فارس به سمت غرب، جنوب غربی، شمال و شمال غربی، ترددها را کند کرد و پلیس و نیروهای راهداری که از صبح روز چهارشنبه ۲ بهمن با هدف جلوگیری از بروز لغزندگی در جاده‌ها و ارتقاء ایمنی در نقاط حادثه خیز، اقدام به پاشیدن شن روی سطح آسفالت کرده بودند را در حالت آماده باش کامل نگه داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در خصوص وضعیت این استان به ایسنا گفت: در پی بارش برف که از روز گذشته دوم بهمن ماه در بسیاری از نقاط شمالی و ارتفاعات استان آغاز شده، دستگاههای خدمات رسان و راهداران با استقرار دستگاههای برف روب در حال تلاش برای باز نگه داشتن محورهای مواصلاتی هستند.

رحیم آزادی با بیان اینکه سامانه فعال بارشی از شامگاه سه شنبه یکم بهمن وارد استان شده و تا بعدازظهر امروز پنج شنبه سوم بهمن در این استان فعال خواهد بود، ادامه داد: این سامانه در حالی که تا بعدازظهر روز چهارشنبه دوم بهمن تنها نقاط مرکزی و شمال استان را تحت پوشش باران و برف قرار داده بود، به تدریج سایر نقاط فارس را هم تحت پوشش قرار داد و هم‌اینک شاهد برف و باران در اکثر نقاط استان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه دستگاه‌های برف روب در همه نقاط برفگیر مستقر شده در حال برف روبی در محورهای مواصلاتی هستند، گفت: با تلاش راهداران همه محورهای مواصلاتی باز و تردد برقرار است اما در عین حال شهروندان در صورت امکان از سفرهای غیرضرور به ویژه در محورهای برفگیر خودداری کنند.

آزادی خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار سازمان هواشناسی بیشترین بارش برف مربوط به اردکان با ۵٠ سانتی‌متر و بیشترین بارش باران نیز مربوط به همین شهر با بیش از ۴٠ میلی‌متر بوده است.

او ادامه داد: شامگاه چهارشنبه دوم بهمن بعضی از محورهای مواصلاتی استان از جمله اقلید و سپیدان مسدود شده بود که همه افراد گرفتار در این محورها را اسکان دادیم.

مدیرکل مدیریت بحران فارس با بیان اینکه همه نیروهای امدادی، خدمات رسان و راهداری در حال فعالیت در محورهای مواصلاتی هستند، گفت: برای احتیاط در برخی محورها بنزین‌های ٢٠ لیتری پیش‌بینی شده که محورهای دشت ارژن به شیراز و شیراز به سپیدان از مهمترین آنهاست.

آزادی همچنین از کشاورزان خواست با توجه به برودت دما بس از خروج این سامانه فعال بارشی از سطح فارس، تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود اتخاذ کنند.

پیش بینی‌های هواشناسی حاکی از تداوم برودت هوا طی روزهای آینده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.