صفحه اصلی / استان ها / تصفیه‌خانه فاضلاب داران به بهره‌برداری می‌رسد
تصفیه‌خانه فاضلاب داران به بهره‌برداری می‌رسد

تصفیه‌خانه فاضلاب داران به بهره‌برداری می‌رسد

کسب و کار نیوز:مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت: مدول دوم و سوم تصفیه خانه فاضلاب داران با پیشرفت ۹۵ درصدی اجرای تاسیسات فاضلاب در آستانه بهره برداری قرار دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, هاشم امینی با بیان اینکه فاز اول تصفیه خانه فاضلاب داران با ظرفیت ۱۷۰۰ متر مکعب در شبانه روز در سال ۹۲ به بهره برداری رسید، اظهار کرد: از سال ۹۴ توسعه این تصفیه خانه در دستور کار قرار گرفت که پیش بینی می شود در روزهای آینده مدول دوم و سوم این تصفیه خانه در مدار بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر در شهرستان داران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از مدول دوم و سوم تصفیه خانه فاضلاب داران بیش از ۲۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می گیرند و در افق طرح در سال ۱۴۰۷ بیش از ۴۲ هزار نفر در این شهرستان از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به روش تصفیه در تصفیه خانه فاضلاب داران، اظهار کرد: با توجه به اقلیم آب و هوایی و شرایط زیست محیطی این منطقه از روش تصفیه لاگون هوادهی با برگشت لجن فعال lass استفاده شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا اصفهان، امینی به اجرای ۷۷ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر داران اشاره کرد و افزود: از سال ۱۳۹۴ تاکنون از  ۹۴ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرستان داران بیش از ۷۷ کیلومتر  و ۳ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲۰۰ فقره انشعاب فاضلاب در شهرستان داران نصب شده است، اظهار کرد: با راه اندازی مدول دوم و سوم تصفیه خانه فاضلاب داران ۳ هزار و ۳۴۴ متر مکعب در روز پساب در این تصفیه خانه تولید می شود.

وی اعلام کرد: اجرای تاسیسات فاضلاب در شهرستان داران بیش از ۲۳ میلیارد تومان هزینه در برداشت که از محل اعتبارات عمرانی و جاری تامین شد.

امینی با اشاره به اهمیت باز چرخانی آب، اظهار کرد: هم اکنون از کل آبی که در منازل استفاده می‌کنیم، به‌طور میانگین ۷۰ درصد آن تبدیل به فاضلاب می‌شود که با تصفیه‌ آن می‌توان از حفر چاه‌های بیشتر برای جبران کمبود آب مصرفی جلوگیری کرد، چراکه  بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته با وجود آمار بارندگی بالا، توجه ویژه‌ای به سیستم بازچرخانی آب به ‌عنوان راهی برای گریز از شرایط کم‌آبی و خشکسالی دارند.

امینی، تصفیه فاضلاب را به‌دلیل مشکلاتی که رهاسازی و دفع غیربهداشتی فاضلاب در محیط زیست ایجاد می کند ضروری خواند و گفت: با تصفیه فاضلاب می توان از پساب به عنوان یک منبع جایگزین، برای مصارف صنعتی و کشاورزی غیرمثمر بهره مند شد، همچنین فرایند تصفیه فاضلاب مانع بسیاری از مشکلات زیست محیطی می شود.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.