صفحه اصلی / استان ها / شناسایی ۳ گروه خونی نادر در اصفهان
شناسایی ۳ گروه خونی نادر در اصفهان

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان اعلام کرد

شناسایی ۳ گروه خونی نادر در اصفهان

کسب و کار نیوز:مدیر کل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به شناسایی ۳ گروه خونی نادر در سطح استان اصفهان، گفت: ۱۲ نفر از این افراد در بین اهدا کنندگان خون شناسایی شدند و ۶ نفر هم بیمارانی بودند که در بیمارستان ها بستری شده بودند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مجید زینلی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ نوع گروه خونی نادر در سراسر جهان کشف شده است، اظهار کرد: درصورتی به گروه خونی، نادر گفته می شود که از هر ۵ هزار نفر، یک نفر دارای آن گروه خونی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۴ نوع گروه خونی شایع وجود دارد که هرکدام از آنها مثبت و منفی می شود و در مجموع ۸ گروه خونی را تشکیل می دهند که عموم مردم دارای این نوع گروه های خونی هستند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان افزود: افرادی که دارای گروه خونی نادر هستند، به هر دلیلی روی گلبول های قرمز رنگ آنها آنتی ژن هایی به وجود آمده که سبب متمایز شدن آنها بین ۴ گروه خونی اصلی می شود.

زینلی با اشاره به اینکه افرادی که دارای گروه های خونی نادر هستند نمی توانند به گروه های خونی دیگر خون بدهند یا از آنها خون بگیرند، ادامه داد: گروه های خونی نادر، صرفا می توانند از هم گروه خونی خود خون دریافت کنند.

وی با بیان اینکه گروه های خونی براساس تعداد و شیوع آنها طبقه بندی می شوند، خاطرنشان کرد: در استان اصفهان هم گروه خونی نادر وجود دارد و برای این افراد شناسنامه تهیه شده و کاملا مشخص هستند.

مدیرکل انتقال خون استان ادامه داد: اگر فردی به گروه خونی خاصی نیاز داشته باشد می توانیم از سایر مناطق کشور برای این فرد خون تهیه کنیم، در عین حال که سایر مناطق کشور هم با هر گروه خونی خاصی از استان اصفهان تقاضای خون کنند، توانایی ارسال داریم.

وی با اشاره به اینکه، افراد با گروه های خونی نادر کاملا سالم هستند، گفت: گروه های خونی نادر در تمام مناطق دنیا وجود دارد و هیچ افزایش یا کاهشی در تعداد افراد دارای این گروه های خونی اتفاق نیفتاده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.