صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / به روایت آمار؛ شاگردان کلوپ کمتر از همه خطا می‌کنند
به روایت آمار؛ شاگردان کلوپ کمتر از همه خطا می‌کنند

لیورپول، کم‌خطاترین تیم اروپایی در چمپیونزلیگ

به روایت آمار؛ شاگردان کلوپ کمتر از همه خطا می‌کنند

کسب و کار نیوز:یک بررسی آماری نشان می‌دهد لیورپول فصل گذشته در چمپیونزلیگ علاوه بر ارائه‌ی فوتبالی بسیار جذاب، در میان کل تیم های حاضر در این تورنمنت کمترین میزان خطا را انجام داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, یک بررسی آماری که توسط CIES Football Observatory انجام شده نشان می‌دهد که لیورپول، قهرمان فصل گذشته چمپیونزلیگ علاوه بر اینکه در این رقابت ها با ارائه فوتبالی بسیار جذاب و تماشایی موفق شد عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد، در این تورنمنت مرتکب کمترین میزان خطا شده است. بر اساس این آمار شاگردان یورگن کلوپ پارسال در لیگ قهرمانان به طور متوسط در هر بازی مرتکب ۸٫۱۴ خطا شده‌اند. بعد از لیورپول تیم دانمارکی سیلکه‌بورگ با ۸٫۸۹ خطا و هامبورگ با ۸٫۹۴ خطا در رتبه‌های دوم و سوم کمترین میزان خطا قرار گرفته‌اند.

از این گذشته لیورپول در لیگ برتر انگلیس هم از نظر میزان خطا، آماری کمتر از حد میانگین دارد و درصد خطای این تیم ۲۲درصد است. جالب اینجا است که لیگ برتر هم در میان لیگهای اروپایی به طور میانگین کمترین درصد خطا را دارد که شاید این نشان دهنده سخت‌گیری کمتر داورهای انگلیسی باشد. لیگ برتر با میانگین ۲۰٫۴ خطا در هر بازی کمترین میزان خطا را در لیگ های اروپایی دارد و سوپرلیگ دانمارک با ۲۱ درصد و لیگ هلند با ۲۱٫۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

برای مقایسه کافی است به این آمار اشاره شود که برای مثال لیگ لوشامپیونای فرانسه در سوی دیگر این طیف یکی از پرخطاترین لیگ های اروپایی است و با میانگین ۲۵ خطا در هر بازی در این فهرست در رتبه یازدهم قرار گرفته است. نیمار به تنهایی در هر بازی به طور میانگین ۴٫۵ بار هدف خطای بازیکنان حریف قرار می‌گیرد.

اما خطاکارترین تیم اروپایی تیم صرب اف‌کی وویوودینا است که در هر  بازی به طور متوسط مرتکب ۲۲٫۸۹ خطا شده و به نظر می‌رسد هیچ تیمی دوست ندارد با این تیم صرب روبرو شود. لیگ صربستان هم پرخطاترین لیگ اروپا بوده و به طور متوسط در هر بازی شاهد ۳۴٫۹ خطا بوده است. البته کشورهای همسایه صربستان در اروپای شرقی هم درصدهای خطای بالایی دارند. برای مثال میانگین خطا در لیگ بلغارستان ۳۱٫۶، در لیگ جمهوری چک ۳۱٫۴ در لیگ رومانی ۳۱، در لیگ لهستان ۳۰٫۹ و در لیگ اوکراین ۳۰٫۵ بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.