صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / گزینه کی روش فقط باید امضا کند
گزینه کی روش فقط باید امضا کند

بازگشت علی دایی به نیمکت تیم ملی

گزینه کی روش فقط باید امضا کند

کسب وکار نیوز :در روزهایی که فوتبال ایران درگیر چالش بزرگ میزبانی تیم های باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا است خبرها حاکی است که سرمربی تیم ملی انتخاب شده است.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ورزش سه, روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت سال ۹۷ و در مراسم بدرقه تیم ملی پیش از  رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ و در اوج اختلافات میان کارلوس کی روش و برانکوایوانکوویچ، سرمربی پرتغالی دست علی دایی را روی استیج گرفت و از فدراسیون فوتبال خواست تا او را به عنوان سفیردائم ورزش ایران انتخاب کند.

مدتی بعد و هنگامی که علی دایی در اردوی ترکیه تیم ملی حضور پیدا کرد عکس های بسیار دوستانه ای که از او و کی روش منتشر شد این ذهنیت را به وجود آورد که نوعی انتقال نرم قدرت در راس تیم ملی ایران به وجود خواهد آمد. در آن زمان صحبت هایی در مورد جدایی کارلوس کی روش و حضور برانکوایوانکوویچ به جای او شنیده می شد اما تعبیر رسانه ها این بود که کی روش با انتخاب دایی به عنوان جانشینش عملا حضور برانکو را در تیم ملی منتفی کرده است.

بعد از گذشت یک سال و ده ماه حالا خبر می رسد که علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده است آن هم در حالی که در آخرین روزها برانکو کماکان یکی از گزینه های مدنظر فدراسیون بود اما این بار آقای گل فوتبال جهان توانست این رقابت را به سود خودش پایان بدهد هرچند ایوانکوویچ روز گذشته با تیم ملی عمان قرارداد رسمی امضا کرد تا مشخص شود که گزینه تیم ملی قطعا یک ایرانی است. البته که در روزهای اخیر برخی رسانه ها از مذاکره فدراسیون با جانی ده بیازی مربی ایتالیایی و سابق اودینزه و تورینو برای هدایت تیم ملی خبر دادند اما به نظر می رسد انتخاب نهایی در فدراسیون فوتبال انجام شده و دایی سرانجام به نیمکت تیم ملی رسیده است.

علی دایی در حالی بعد از ۱۰ سال و ۱۰ ماه به تیم ملی باز می گردد که اولین حضورش روی نیمکت ایران با موفقیت همراه نبود و او تنها بعد از حدود یک سال از کار برکنار شد اما شرایط امروز برای شهریار نیز نسبت به آن دوران کاملا متفاوت است. او در حال حاضر حمایت اکثریت بازیکنان تیم ملی را نیز پشت سرش دارد. علاوه بر حرف های غیررسمی که از ملی پوشان درباره علاقه شان به حضور دایی شنیده می شد سردار آزمون مهاجم تیم ملی در مصاحبه ای اعلام کرد که انتخاب اولش دایی و انتخاب دومش برانکو است. به نظر می رسد نظر مثبت اکثریت ملی پوشان یکی از دلایل مهمی است که فدراسیون در نهایت و از میان دو گزینه ایرانی اش، دایی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده است.

از فدراسیون فوتبال این خبر بیرون آمده است که ظرف روزهای آینده علی دایی رسما به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی خواهد شد تا کارش را برای رقابت های حساس و مهمی که در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ پیش رو است آغاز کند.  دایی در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ با خاطره ای بد تیم ملی را ترک کرد و اکنون این امیدواری وجود دارد که شهریار با تیم پرستاره ای که در اختیار دارد تیم ملی را به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی قطر برساند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.