صفحه اصلی / استان ها / کاهش ۵٠ درصد بیکاری در فارس طی پنج سال
کاهش ۵٠ درصد بیکاری در فارس طی پنج سال

استاندار فارس عنوان کرد:

کاهش ۵٠ درصد بیکاری در فارس طی پنج سال

کسب و کار نیوز:استاندار فارس گفت: طی پنج سال گذشته بیکاری در این استان ۵٠ درصد کاهش داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه ۱۸ دی در کارگروه اشتغال استان فارس که با حضور معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت کار برگزار شد، بیان کرد: جایگاه فارس در نرخ بیکاری در گذشته جایگاه مناسبی نبود و فارس یکی از استان‌های انتهایی در کشور بود اما طی پنج سال گذشته فارس توانست جایگاه مناسبی در کشور داشته باشد و اکنون نرخ بیکاری در فارس به ٧ درصد رسیده است.

او عنوان کرد: در گذشته فارس در جایگاه ٢۵ کشور قرار داشت اما با توجه به اقدامات انجام شده از سال ٩٢ تاکنون کاهش چشمگیری در زمینه بیکاری داشته‌ایم.

استاندار فارس با تاکید بر رونق حوزه گردشگری در استان، خاطرنشان کرد: یکی از اولین‌ها در استان فارس بخش گردشگری است و انتظار از دستگاه‌های مربوطه این است که اقدامت لازم نسبت به جذب تسهیلات در این بخش
را در دستور کار قرار دهند.

رحیمی همچنین به دستگاه‌های اجرایی متذکر شد: جذب تسهیلات اولویت اول دستگاه‌های اجرایی باید باشد و این دستگاه‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که تمام تسهیلات اختصاص یافته جذب شود.

او افزود: دو هزار میلیارد تومان تسهیلات به هفت دستگاه اختصاص یافته و تاکنون تنها ۴٠ درصد از این تسهیلات جذب شده است.

استاندار فارس با تاکید بر جذب سرمایه گذاری نیز گفت: یکی از اقدامات مورد تاکید در استان جذب سرمایه از طریق سرمایه گذاری است تا علاوه بر کاهش فرایند ایجاد اشتغال نسبت به تامین سرمایه ایجاد بنگاه یا توسعه بنگاه‌های موجود اقدام شود.

رحیمی با اشاره به اینکه تحریم‌ها فراز و فرودهای مختلفی در کشور ایجاد کرده است، بیان کرد : با توجه به سیمای اقتصادی کشور حرکت فضای اقتصادی کشور به سمت تحرک بخش خصوصی در حرکت است.

استاندار فارس همچنین در خصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: ارزیابی مدیریت ارشد استان از تعهداتی که سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در ابتدای سال داده‌اند منفی است و این دستگاه‌ها نتوانسته‌اند تعهدات خود مبنی بر جذب تسهیلات را اجرایی کنند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.