صفحه اصلی / استان ها / افزایش ۱۵ درصدی تولیدات شیر چهارمحال و بختیاری در سال جاری
افزایش ۱۵ درصدی تولیدات شیر چهارمحال و بختیاری در سال جاری

رئیس هیات مدیره اتحادیه دامداران استان خبر داد:

افزایش ۱۵ درصدی تولیدات شیر چهارمحال و بختیاری در سال جاری

کسب و کار نیوز:رئیس هیات مدیره اتحادیه دامداران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تولیدات شیر استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است، گفت: قیمت هر کیلوگرم شیرخام خریداری شده توسط دولت از محل دامداری ۲۳۹۰ تومان است که به ازای هر ۰.۱ درصد کاهش یا افزایش چربی، معادل ۳۶ تومان به قیمت خرید اضافه یا کم می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, بهرام دهقانی با بیان اینکه  از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۰ هزار تن شیر توسط دامداران چهارمحال و بختیاری تولید شده است، اظهار کرد: روزانه ۶۰۰ تن شیرخام در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که ۲۰۰ تن از این میزان، در استان به مصرف خانوار می‌رسد و ۴۰۰ تن مابقی نیز به خارج از استان فرستاده می‌شود.

وی افزود: نزدیک به ۱۰ درصد تولیدات شیر چهارمحال و بختیاری در واحدهای کوچک و سنتی تولید می‌شود.

دهقانی ادامه داد: در بخش تولید شیر، چهارمحال و بختیاری در رتبه ۱۲ کشور قرار دارد و نزدیک به ۴ درصد شیر کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

وی گفت: ۱۵ درصد از شیر تولید شده در کارخانجات استان تبدیل به لبنیات می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه دامداران استان با اشاره به وجود ۲۵۰ هزار رأس گله شیری در استان، گفت: حدود ۲۰۰ هزار رأس از این تعداد مولد شیر هستند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات شیر استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم شیرخام خریداری شده توسط دولت از محل دامداری ۲۳۹۰ تومان است که به ازای هر ۰.۱ درصد کاهش یا افزایش چربی، معادل ۳۶ تومان به قیمت خرید اضافه یا کم می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه‌ ۱۵ هزار تن شیر مازاد بر مصرف از دامداران استان توسط اتحادیه دامداران در سال جاری تاکنون خریداری و به کارخانجات لبنی و شیر خشک خارج از استان ارسال شده است، خاطرنشان کرد: مطالبات دامداران در بازه ۱۰ تا ۳۰ روزه پرداخت می‌شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.