صفحه اصلی / اسلایدر / «میدون» میزبان اهالی رسانه شد
«میدون» میزبان اهالی رسانه شد

اولین رویداد کار آفرینی مسابقه میدون برگزار می‌شود

«میدون» میزبان اهالی رسانه شد

کسب و کار نیوز- صبح امروز عوامل مسابقه بازار و استعدادیابی میدون همزمان با پایان فصل نخست برنامه، در طی نشستی با اصحاب رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

مریم بابائی

به گزارش کسب و کار نیوز،نشست خبری «نخستین رویداد کارآفرینی مسابقه میدون» با حضور آقای سید محمدحسین هاشمی‌گلپایگانی تهیه‌کننده، آقای علیرضا یونچی داور برنامه و کارآفرین و دکتر مینا مهرنوش داور این برنامه صبح روز سه‌شنبه ۱۰ دی ماه در محل ضبط این مسابقه برگزار شد.

در این نشست، هاشمی‌گلپایگانی، تهیه‌کننده این برنامه به برگزاری نمایشگاهی از فعالیت‌های این مجموعه در روز پنج‌شنبه، ۱۲ دی ماه اشاره کرد و گفت: ۷۶ نفر از کارآفرینان برتر مسابقه «میدون» در این رویداد که پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر برگزار می‌شود، حضور دارند و با مردم به گفتگو می‌نشینند. از صندوق کارآفرینی امید هم نماینده‌ای در این رویداد حضور دارد و همچنین دو سخنران از مسئولان در این برنامه با مردم به گفتگو می‌نشینند.

در ادامه این نشست، علیرضا یونچی، داور این مسابقه خبرنگار را جستجوگر معرفی کرد که باید به‌دنبال انتشار واقعیت باشد و بیان داشت: «دروغ و افترا یکی از مواردی است که خبرنگار از آن باید پرهیز کند و تا وقتی خبرنگار از این موضوع مبرا نباشد، نمی‌تواند کار خود را به‌درستی ایفا کند.»

این کارآفرین و فعال حوزه کسب‌وکار و تجارت ادامه داد: «بعد از ۴۰ سال کار، این هیجان را در مسابقه دیدم. شخصی از نقطه دورافتاده‌ای در خراسان شمالی در این مسابقه حضور داشت که نفر دوم این مسابقه شد. بعد از این اتفاق، در آن منطقه پیگیری کردیم و در عرض دو روز ۱۲۰ شغلی که فراموش شده بود توسط مسئولان شهر شناسایی شد و کارگروهی تشکیل دادیم و این امید را در مردم به‌وجود آوردیم که کار وجود دارد؛ ولی باید کمی با فکر و نگاه بازتر به اطراف خودشان نگاه کنند. اینکه خیلی‌ها می‌گویند کار نیست، اشتباه است؛ یا تنبل هستند یا نمی‌خواهند خودشان را به‌زحمت بیندازند.»

وی ادامه داد: افراد مشتاق کارآفرینی باید برای خود طرح مساله کنند و کسانی که می‌گویند شغل نیست اگر به توانایی‌های خودشان ایمان دارند، حتماً بیکار نمی‌مانند. برای نمونه در بجستان خراسان شمالی ما این فعالیت را انجام دادیم و مردم استقبال خوبی از این طرح کردند.

یونجی با اشاره به اینکه ما در اقصی نقاط کشور سرمایه‌های بسیاری داریم که از نظر مردم مغفول مانده است، گفت: سعی کردیم مردم را به تحرک واداریم و آنها را به این سمت سوق دهیم که نسبت به محیط اطراف خود نگاه ویژه‌ای داشته باشند و با نگاه کارآفرینی به محیط پیرامون خود نگاه کنند.

***

رونق خاص «میدون» با اهدای جایزه ویژه یک میلیاردی

 دکتر مینا مهرنوش به دانایی این مسابقه درباره استفاده از تلویزیون برای ظرفیت‌سازی در حوزه کسب‌وکار و پتانسیلی که در این خصوص وجود دارد، اشاره کرد و گفت: در «میدونـ پشتکار و توجه به جوانان و ایده‌های برتر وجود دارد و باید از همین تریبون از زحمات رئیس صدا و سیما و مدیر شبکه سه تشکر ویژه کنم.

وی ادامه داد: پیش از این در تلویزیون برنامه‌ها گفتگومحور بود و با توجه به حضور برنامه‌های مشابهی مثل «پایش» که مردم‌محور است ما در «میدون» سعی کردیم که به نیاز مردم توجه و الگو‌سازی کنیم و با توجه به شرایط بد اقتصادی فعلی کسب‌وکار را پویا کنیم؛ به‌طوری‌که عموم مردم بتوانند به‌راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

در این مسیر مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید هم کمک ویژه‌ای کرد و با اهدای جایزه یک میلیاردی «میدون» رونق خاصی به برنامه داد که برای مردم جذاب بود و باید از او هم تشکر کنیم.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: افرادی که نمی‌دانند چگونه کسب‌وکار را انجام دهند؛ ما در این برنامه فرصت شناسایی آنها را فراهم آوردیم و الگو‌سازی کردیم. به عنوان مثال می‌توان از حیوانات برای کسب سود بهره برد و در این برنامه نمونه‌هایی این‌چنینی را نشان دادیم که از همین فرصت می‌توانند برای کسب درآمد استفاده کنند.

وی ادامه داد: این مسابقه در بچه‌های دبیرستانی این الگو را ایجاد کرد که در این راه قدم بردارند. برای زنان خانه‌دار هم این ایده را ایجاد کرد. در این مدت کوتاه علاوه بر موارد فوق برای دانشجویان فارغ‌التحصیل این روزنه امید را ایجاد کرد که به‌دنبال کارآفرینی باشند. رمز اول کسب‌وکار، شبکه‌سازی است و نیازمند توجه رسانه‌ها و نهادهای حامی است.

یک زنجیره از ارزش در رسانه وجود دارد که رسانه‌ها از آن غفلت کرده‌اند و هر الگویی که از طرف رسانه بتواند به توسعه فردی کشور کمک کند از آن استقبال می‌کنیم. در «میدون» اصلاً پولی دریافت نمی‌شود و بیشتر سعی شده تا به افراد خلاق کمک کنیم.

***

مافیای کسب‌وکار اجازه عرض اندام به طرح‌های نو را نمی‌دهد

حجت‌الاسلامی، خبرنگار «خبرگزاری موج» به مافیایی که در این حوزه وجود دارد که اجازه تولید کسب‌وکار را نمی‌دهد، اشاره کرد و دانایی داور این مسابقه در این خصوص اظهار داشت: ما موافق هستیم که مافیا در بخش‌های مختلف وجود دارد و ما هم از شما به عنوان رسانه از ظرفیت استفاده می‌کنیم تا با حضور به‌موقع خود زمینه رشد این افراد را کاهش دهیم.

تهیه‌کننده این برنامه هم در این خصوص اظهار کرد: ما سعی کردیم تا سبک دیگری را برای کارآفرینی انجام دهیم و فضا را برای کارآفرین مهیا کنیم و به اندازه خودمان آن را برای رشد و پرورش ایده معرفی کنیم.

***

پنج‌شنبه میزبان مردم در مجتمع ۱۳ آبان هستیم

هاشمی گلپایگانی در این خصوص اشاره کرد: تاکنون ۱۰۰ میلیارد توسط مردم به انجام این طرح‌ها کمک شده است و همچنین صندوق کار افرینی ۱۳میلیارد مصوبه برای این موضوع اختصاص داده شده است. تا پیش از این در صدا وسیما وقتی می‌گفتند کسب وکار ذهنشون به سمت شرکت‌هایی که فعال بودند می‌رفت ولی در میدون سعی کردیم به سمت افرادی که با سرمایه کم و کارهای کوچک روی پای خود ایستادند برویم و برای آنها نماینده باشیم و آنها را نمایش دهیم.

در ادامه این برنامه تهیه‌کننده این برنامه درباره برنامه میدون و نحوه کار ان گفت: نمی‌خواهیم فقط بگوییم انیمیشن چیست و در کجا بیشتر متقاضی دارد و چکارباید کنیم بلکه می‌خواهیم خود انیمیشن و بازار ان و نقاط ضعف و وقوت کار ان را بشناسیم و معرفی کنیم تا برای مردم کاربردی باشد به همین خاطر از داورانی استفاده کردیم که هم کاربردی و اکادمیک هستند.

وی درباره ویژه برنامه نمایشگاه گفت: در مجتمع ۱۳ ابان ماه تقاطع مفتح و طالقانی از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۸ نمایشگاهی از دستاوردها و کسب و کارهایی که در این مدت در “میدون ” معرفی شدند را در این نمایشگاه داریم که برای عموم ازاد است و از ساعت ۱۸ تا ساعت ۲۱ ویژه برنامه‌ای با حضور علی عسگری رئیس صدا وسیما و شریعتمداری وزیر کارو امور اجتماعی و سایر مسئولان دیگر و همچنین اجرای کارافرینان برگزار می‌شود.

هاشمی‌گلپایگانی به ثبت نام بیشتر از ۳۰۰۰ نفر ثبت‌نام در این مسابقه اشاره کرد و گفت: ما تقریبا ۱۵۰۰ نفر از این کارها را تا الآن دیدیم و تقریبا با آنها مصاحبه می‌کنیم و در صورت داشتن فاکتورهای لازم از انها برای حضور د ر برنامه دعوت به عمل می‌آوریم.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.