صفحه اصلی / استان ها / غربالگری سلامت دهان و دندان ۲۱ هزار دانش آموز در زاهدان

غربالگری سلامت دهان و دندان ۲۱ هزار دانش آموز در زاهدان

کسب و کار نیوز:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون بیش از 21 هزار نفر از دانش آموزان ابتدایی مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مورد غربالگری سلامت دهان و دندان قرار گرفتند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,دکتر سید مهدی طباطبایی با اشاره به اینکه همه ساله با آغاز سال تحصیلی برنامه‌های سلامت دهان و دندان ویژه دانش آموزان ۱۲-۶ سال در سطح مدارس اجرایی می گردد، اظهارداشت: در تحصیلی ۹۹-۹۸ و ضرورت ارائه خدمات سلامت دهان و دندان در جهت کاهش شاخص پوسیدگی دندان، دانش آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۴ سال، از ۲۱ هزار و ۲۴۴ نفر از دانش آموزان مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مورد غربالگری سلامت دهان و دندان قرار گرفتند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: غربالگری سلامت دهان و دندان با مشارکت ۳۹ دندانپزشک و بهداشت کار دهان و دندان، شامل معاینه و آموزش، ترمیم، فیشورسیلانت، پالپوتومی، درمان پالپ زنده، فلوراید تراپی، جرم گیری و خارج کردن دندان به دانش آموزان ارائه شده است.
وی گفت: خدمات سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت، کلینیک‌های ثابت و سیار دهان و دندان در سطح مناطق شهری، حاشیه شهرها و روستاها به هموطنان عزیز ارائه می شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.