صفحه اصلی / استان ها / ذخایر برنج و شکر در استان کافی است
ذخایر برنج و شکر در استان کافی است

معاون بازرگانی غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

ذخایر برنج و شکر در استان کافی است

کسب و کار نیوز:معاون بازرگانی غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: با تلاش انجام شده، ذخایر محصولات استراتژیک در استان زنجان به حد کافی بوده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ستار رحمنی اظهار کرد: ذخایر استراتژیک برنج استان زنجان حدود ۲۰۰۰ تن است و شکر با در نظر گرفتن و لحاظ کردن محموله‌های شکر که در حال حمل است. همچنین ۵۵۰۰ تن محصول شکر نیز در استان زنجان ذخیره‌سازی صورت گرفته است.

وی تصریح‌ کرد: در رابطه با ذخیره برنج نیز باید عنوان کرد که این محصول به میزان لازم وجود دارد و قیمت برنج در درب انبار برای تحویل‌گیرنده، کیلویی ۶۳۰۰ تومان است که رقم برنج مذکور، برنج هندی ۱۱۲۱ است که به این مبلغ یاد شده، هزینه‌هایی اضافه می‌شود که منجر به افزایش بیشتر قیمت در زمان رسیدن به دست مصرف‌کننده می‌شود.

رحمنی افزود: در ارتباط با محصول شکر و قیمت مصوب شده آن، محصول شکر در درب انبار کارخانه تولیدکننده شکر به قیمت ۴۰۵۰ تومان به متقاضی این محصول داده می‌شود اما هیچ‌گونه ذخیره‌سازی محصول قند در استان زنجان صورت نمی‌گیرد.

این مسئول در خصوص چگونگی توزیع محصول شکر نیز عنوان‌ کرد: توزیع آن به این صورت است که با استفاده از مجوزهایی که به صورت ماهیانه توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام می‌شود و نیز با استفاده از معرفی‌نامه‌های سازمان صمت، مبالغ واریز می‌شود و با هماهنگی‌هایی که با ادارات غله استان‌ها به عمل می آید، محصول شکر درخواستی از کارخانجات تعریف شده در سطح کشور تحویل گرفته می‌شود.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان افزود: با توجه به شرایط تحریم‌هایی که در کشور وجود دارد و مجوزهای حملی که در حال حاضر برای استان اعلام شده، ذخایر استراتژیک چندین برابر نیاز استان است که از لحاظ مقابله با تحریم‌ها و موارد دیگر به اندازه کافی و در حد مطلوب در استان زنجان وجود دارد و در این زمینه جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

رحمنی در ارتباط با اینکه چرا با وجود مازاد بودن شکر اما قیمت آن رو به افزایش است، عنوان‌ کرد: قیمت شکری که اکنون تحویل متقاضی می‌شود ۴۰۵۰ تومان است. اگر در بیرون قیمت شکر افزایشی است، متولی مرتبط با این امر سازمان صمت است، لذا باید کنترل بازار و موارد دیگر را مورد توجه قرار دهد. از نظر ذخایر این آمادگی وجود دارد که در مواقع نیاز با استفاده از مجوزهایی که از مرکز صادر می شود اقدامات لازم جهت توزیع این محصول خطیر و حیاتی صورت گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.