صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / افزایش شمار کارتخوان‌های فعال به ۷.۸ میلیون دستگاه
افزایش شمار کارتخوان‌های فعال به ۷.۸ میلیون دستگاه

افزایش شمار کارتخوان‌های فعال به ۷.۸ میلیون دستگاه

کسب و کار نیوز-شمار کارت‌خوان‌های فعال و دارای تراکنش در آبان‌ماه با رشد بیش از یک درصدی نسبت به مهرماه به هفت میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، در ماه‌های اخیر، ساماندهی کارتخوان‌ها توسط نهادهای ذیربط آغاز شده و برخی مشاغل مانند پزشکان و وکلا نیز ملزم به نصب کارتخوان شده‌اند.

با وجود افزایش شمار کارتخوان های نصب شده، بررسی ها نشان می‌دهد که سهم آنها از بازار ابزارهای پرداخت در مقایسه با ابزارهای اینترنتی و تلفن همراه، روندی کاهشی دارد.

تازه‌ترین آمار شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می دهد که در آبان ماه، تعداد ابزارهای فعال سیستمی نسبت به مهر امسال رشد داشته است.

بر این اساس، تعداد ابزارهای پذیرش اینترنتی در آبان‌ماه نسبت به مهر ماه ۲.۲ درصد و ابزارهای تلفن همراه ۱.۴ درصد رشد کرده است.

میزان افزایش تعداد کارتخوان‌های فعال سیستمی نیز ۱.۰۸ درصد بوده که نشان‌دهنده ادامه روند گسترش توسعه زیرساخت ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی در شبکه پرداخت الکترونیک کشور است.

البته با توجه به افزایش هزینه سرمایه گذاری در بخش کارتخوان فروشگاهی و حرکت به سوی تراکنش‌های اینترنتی و موبایلی، انتظار می رود میزان رشد کارتخوان‌های فعال در آینده با رشد محدودتری روبرو باشد.

تعداد کارتخوان‌های فروشگاهی فعال سیستمی در آبان ماه در شبکه پرداخت الکترونیک با افزایش ۱.۰۸ درصدی به تعداد ۷ میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه رسیده است.

همچنین تعداد ابزار پذیرش اینترنتی فعال به یک میلیون و ۹۳ هزار ابزار و تعداد ابزار پذیرش موبایلی فعال به یک میلیون و ۲۶۰ هزار ابزار پذیرش افزایش داشته است.

بررسی سهم تعداد هر یک از ابرازهای پذیرش فعال سیستمی از تمام ابزارهای پذیرش در آبان ماه حاکی از افزایش سهم ابزار پذیرش اینترنتی و تلفن همراه و کاهش سهم کارتخوان است.

کارتخوان‌های فروشگاهی در آبان ماه سهم ۷۶.۹ درصدی از مجموع ابرازهای پذیرش فعال سیستمی را به خود اختصاص داده بودند؛ سهم بازار ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی از تمام ابزارهای فعال در شبکه پرداخت آبان نیز حدود بر ۱۰.۷۴ و ۱۲.۳۷ درصد بوده است.

تعداد ابزارهای پذیرش در شبکه پرداخت الکترونیک در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری ۱.۲۵ درصد رشد داشته و به بالغ بر ۱۰ میلیون و ۱۸۴ هزار ابزار فعال سیستمی رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.