صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / بازدهی شاخص کل فرابورس(آیفکس) ۹۴ درصد افزایش داشت

از ابتدای سال جاری تا کنون

بازدهی شاخص کل فرابورس(آیفکس) ۹۴ درصد افزایش داشت

کسب و کار نیوز - بازدهی شاخص کل فرابورس(آیفکس) از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، شاخص فرابورس(آیفکس) در پایان سومین هفته آذرماه با رشد ۵٫۴ درصدی و رسیدن به سطح ۴۳۹۲ واحدی، سقف تاریخی جدیدی را برای خود ثبت کرد و به این ترتیب بازدهی شاخص فرابورس از ابتدای سال ۹۴ درصد افزایش یافت.

این در حالی است که در هفته‌ای که سپری شد، هر سه شاخصه ارزش، حجم و تعداد معاملات نیز در مسیر افزایشی نسبت به هفته قبل قرار داشتند؛ بر این اساس ارزش بازار فرابورس به رقمی بالغ بر ۴ میلیون و ۵۷۶ هزار میلیارد ریال رسید که نشان‌دهنده رشد ۴٫۶ درصدی از ابتدای هفته و رشد ۷۸ درصدی از ابتدای سال جاری است.

ارزش معاملات فرابورس نیز در پایان هفته گذشته با رسیدن به ۱۱۲ هزار میلیارد ریال، رشد ۹۴ درصدی نسبت به هفته قبل‌تر داشت و حجم معاملات هم در این مدت از رشد ۸ درصدی نسبت به هفته پیشین حکایت می‌کند به طوری که با ثبت جابه جایی ۹ هزار و ۶۳۹ میلیون ورقه، مسیر صعودی هفته گذشته در این متغیر ادامه پیدا کرده است.

همچنین تعداد معاملات در این هفته ۱۱ درصد نسبت به هفته قبل بیشتر بود و سرمایه‌گذاران در این مدت شاهد یک میلیون و ۶۸۴ هزار دفعه معامله بین خریداران و فروشندگان بودند.

این گزارش می‌افزاید: گروه فلزات اساسی در جریان معاملات فرابورس ایران در هفته گذشته با ۴ هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال ارزش معاملات خرد، سهم ۹ درصدی از کل معاملات را بر عهده داشت.

گروه‌های مواد و محصولات دارویی و همچنین محصولات شیمیایی نیز با سهم ۸ درصدی از کل ارزش معاملات خرد بازار سهام، مشترکا در رتبه دوم قرار گرفتند و گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر نیز با ۳ هزار ۴۲۸ میلیارد ریال معامله و سهم ۷ درصدی از اررش معاملات خرد، در رتبه سوم قرار گرفت.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.