صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / ۱۰۰ مرکز نوآوری در دانشگاه علمی کاربردی فعال است

مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی:

۱۰۰ مرکز نوآوری در دانشگاه علمی کاربردی فعال است

کسب و کار نیوز - مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی از فعالیت افزون بر ۱۰۰ مرکز نوآوری به طور تخصصی در مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور خبر داد و گفت: هدف‌گذاری این دانشگاه فعالیت مرکز نوآوری در مراکز آموزشی سرمایه‌گذار است و به همین دلیل شاید محدودیت‌هایی وجود داشته باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدحسین موسی زاده روز دوشنبه در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز در جمع خبرنگاران افزود: دستاوردهای مراکز نوآوری در بازه زمانی کوتاه مدت مشاهده نمی‌شود، بلکه برای نتیجه دادن فعالیت‌های این مراکز پنج سال فرصت نیاز است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی به عنوان دانشگاه مهارتی به دنبال توسعه اشتغال است، ادامه داد: مراکز نوآوری با فعالیت‌های خود علاوه بر ایجاد اشتغال، به جامعه پول نیز تزریق می‌کنند و از این طریق بخشی از مشکلات جامعه رفع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با رایزنی‌های انجام شده قرار است تا پایان امسال صندوق پژوهش و فناوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور کمک به مراکز نوآوری و هسته‌های فناور دانشگاه علمی کاربردی راه‌اندازی ‌شود.

مدیرکل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش دیگری، با یادآوری اهمیت برگزاری رویدادهای شتاب در راستای مهارت‌محموری در این دانشگاه گفت: در سالجاری تاکنون ۱۸ رویداد شتاب برای شناسایی ایده‌های نو و برتر توسط مراکز مختلف این دانشگاه اجرا شده که این تعداد تا پایان سال به ۵۰ رویداد می‌رسد.

موسی‌زاده با تاکید بر اینکه حضور سرمایه گذاران ریسک‌پذیر و تبادل جزو ضرورت‌های رویدادهای شتاب و استارت‌آپی است، افزود: توجه به توانمندی و توسعه اشتغال در استان‌ها در این رویدادها اهمیت زیادی دارد.

نمایش ۳۶۲ دستاورد دانشگاه علمی کاربردی در نمایشگاه هفته پژوهش

همچنین رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان ۳۶۲ عنوان دستاورد از مجموع ۶۰۰ عنوان دستاورد مراکز آموزشی این دانشگاه در ۲۶ غرفه به نمایش گذاشته شده است.

پیمان دانش‌کار آراسته افزود: دانشگاه علمی کاربردی علاوه بر دستاوردهای پژوهشی و فناوری، در زمینه تجاری‌سازی دستاوردها در بازار نیز فعال است و در این‌خصوص قراردادهایی نیز منعقد شده است.

وی با یادآوری فعالیت ۱۱ مرکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی استان البرز ادامه داد: این ماکر عهده‌دار تبدیل ایده به محصول هستند و در این بین دانشگاه علمی‌ کاربردی نیز در سرمایه‌گذاری‌های مرتبط مشارکت می‌کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی البرز اظهار داشت: وقتی درباره رونق تولید صحبت می‌شود باید به موضوع آموزش نیروی انسانی هم توجه شود تا بهره‌وری افزایش یابد؛ در صورت تحقق این مهم قیمت تمام‌شده کاهش و کیفیت افزایش می‌یابد.

دانش‌کار آراسته خاطر نشان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی تلاش می‌شود با ارتقای بخشی از آموزش‌ها به رشد نوآوری و تبدیل ایده به محصول (تولید) کمک شود.

نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز از ۱۶ آذر با همکاری استانداری، مراکز علمی و پژوهشی استان و مشارکت دستگاه‌های مختلف در ۲ سالن و در قالب ۱۵۰ غرفه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج آغاز شد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه تشویق و ترغیب جوانان و دانشجویان به فعالیت در حوزه‌های پژوهشی، تولید و فناورانه و نمایش توانمندی‌های جوانان فعال در این حوزه‌ها عنوان شده است.

همزمان با نمایشگاه هفته پژوهش که یک هفته ادامه داد، ششمین جشنواره ایده‌های برتر هفته پژوهش و فناوری نیز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز برگزار می‌شود.

برنامه‌های هفته پژوهش استان البرز از ۱۶ تا ۲۲ آذر برگزار می‎شود.

۲۳ تا ۲۸ آذرماه هفته ملی پژوهش و فناوری نامگذاری شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.