صفحه اصلی / سرخط خبرها / بزرگترین آلوده کنندگان محیط زیست معرفی شدند

آمریکا، برزیل و ژاپن

بزرگترین آلوده کنندگان محیط زیست معرفی شدند

کسب و کار نیوز - گزارش سازمان ملل نشان می دهد تولید گازهای گلخانه ای سال گذشته به رکورد جدیدی رسیده و آمریکا در کنار برزیل و ژاپن به عنوان بزرگترین آلوده کنندگان محیط زیست در این سال بوده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، گزارش سازمان ملل نشان می دهد تولید گازهای گلخانه ای سال گذشته به رکورد جدیدی رسیده و اگر اقدامی صورت نگیرد، دمای کره زمین بیش از دو برابر حد تعیین شده افزایش خواهد یافت.

گزارش تولید گازهای آلاینده یکی از چندین مطالعاتی است که قبل از مذاکرات مادرید در مورد شرایط جوی کره زمین منتشر شده است. این اجلاس هفته آینده برگزار می شود و هدف آن تحریک سران جهان به محدود کردن تغییرات جوی است.

در این گزارش، مقدار لازم کاهش تولید آلاینده ها در جهت محدود کردن افزایش دمای کره زمین اندازه گیری می شود. این افزایش دما ۱٫۵ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن است و در توافق پاریس در ۲۰۱۵ تصویب شد. هیئت بین دولتی سازمان ملل در مورد تغییرات جوی سال گذشته هشدار داد اگر به اهداف مورد نظر نرسند، تغییرات قابل توجهی در جهان صورت می گیرد تغییراتی مثل از دست رفتن تمام صخره های مرجانی و بیشتر یخ های قطب شمال.

خلاصه ای از گزارش برنامه محیط زیستی سازمان ملل نشان می دهد طبق قراردادهای فعلی برای کاهش آلاینده ها، دمای هوا ۳٫۲ درجه سانتیگراد در این قرن افزایش می یابد که تاثیرات گسترده و مخربی به دنبال خواهد داشت.

جان کریسنتنسون، سرپرست تهیه این گزارش در یک کنفرانس خبری گفت:« ما به عنوان یک پدر بزرگ نمی خواهیم چنین میراثی را برای نوه هایمان  به جای بگذاریم».

طبق این گزارش کمترین آستانه دما طبق قرارداد پاریس ۱٫۵ درجه سانتیگراد است که هنوز هم قابل دستیابی است ولی نیاز به کاهش سالانه ۷٫۶ درصد آلایندگی بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ دارد. محدود کردن افزایش دما تا دو درجه به معنای کاهش سالانه ۲٫۷ درصدی آلایندگی است.

این گزارش نشان می دهد تولید گازهای گلخانه‌ای مربوط تغییر کاربری زمین مثل جنگل زدایی هنوز به اوج نرسیده ولی به رکورد ۵۵٫۳ گیگا تن معادل های دی اکسید کربن در ۲۰۱۸ رسیده است.

در این گزارش نام آمریکا در کنار برزیل و ژاپن به عنوان بزرگترین آلوده کنندگان محیط زیست آمده است که نتوانسته اند به اهداف خود برسند. دولت ترامپ در همین ماه اعلام کرد قصد جدایی از قرارداد پاریس را دارد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.