صفحه اصلی / سرخط خبرها / آمار شکایات از قیمت‌ها افزایش داشته است

وزیر صمت:

آمار شکایات از قیمت‌ها افزایش داشته است

کسب و کار نیوز - رحمانی گفت: نظارت بر قیمت‌ها همیشه وجود دارد و هم اکنون این نظارت‌ها تشدید شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی وزیر صمت، اظهار کرد: نظارت بر قیمت ها همیشه وجود دارد و هم اکنون این نظارت ها تشدید شده  چرا که آمار شکایات بیشتر شده است و این امر میزان حساسیت را بیشتر می کند

به گفته وی، زمانی بر این نطارت ها وجود ندارد و هر زمان احساس شود این موضوع در اولویت قرار می گیرد.

رحمانی بیان ورد: امروز ما در حوزه ساخت داخل نیازمند استفاده از ظرفیت بسیج هستیم و فرصت های خوبی در این راستا در کشورمان وجود دارد. از این رو هفته بسیج فرصت خوبی است که همه، تلاش و همت خود را مضاعف کنند.

رحمانی تاکید کرد: در موضوع افزایش قیمت ها متاثر از بالا رفتن قیمت بنزین یک عده ای سواستفاده هایی را انجام داده اند و برخی از افزایش قیمت های نیز ناشی از تاثیر روانی بوده است. ما قیمت ۱۰۰ قلم کالا اساسی را هر روز رصد می کنیم، و طی ۲ هفته گذشته تنها ۵۲ درصد از اقلام افزایش داشته که بالا رفتن برخی از قیمت ها بین یک تا ۲ درصد بوده است.

وزیر صنعت بابیان اینکه در حوزه بازرسی با بسیج اصناف وارد مذاکره شدیم و آنها با ما همراهی کردند افزود: افزایش قیمت خودرو طی روزها اخیر از طرف شرکت های تولیدکننده نبوده و تورم در حوزه خودرو واقعی نیست و بحث سواستفاده عده ای در این ماجرا مطرح است که ما با آن برخورد کرده ایم.

وی افزود: مشکل نقدینگی خودروسازان و شرکت های قطعه سازی رفع می شود و ما امیدواریم در این راستا در آینده نزدیک به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وزیر صنعت در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص جایگزین پراید و ۴۰۵ گفت: شرکت های تولیدکننده این خودروها برنامه توقف تولید این خودروها را تا اواسط سال آینده انجام داده اند اما هنوز در ارتباط با خودروهای جایگزین تصمیمی گرفته نشده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.