صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / ابهام در قوانین کسب و کارهای نوین
ابهام در قوانین کسب و کارهای نوین

ابهام در قوانین کسب و کارهای نوین



کسب و کار نیوز - رئیس سازمان ملی کارآفرینی ایران، مقررات مربوط به کسب ‌و کارهای نوین را ناقص دانست و گفت: این قوانین ابهام‌های زیادی دارد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، «حسین سلاح ورزی» با اشاره به هفته جهانی کارآفرینی (۲۷ آبان ماه تا سوم آذرماه) گفت: دغدغه اصلی در حوزه استارت‌آپ مربوط به مقررات در این حوزه است و در گام نخست باید مجموعه قوانین این بخش را مورد بازنگری قرار دهیم.

وی افزود: اتاق ایران و سازمان ملی کارآفرینی مدت‌هاست این مهم را در دستور کار قرار داده و در تلاشیم با استفاده از ظرفیت کمیته ماده ۱۲، هیات مقررات زدایی و شورای گفت‌وگو، مشکلات قانونی مربوط به این حوزه را برطرف کنیم.

رئیس سازمان ملی کارآفرینی گفت: در این حوزه کمبود قانون نداریم و تنها لازم است نگرش و دیدگاه مسئولان به ویژه در حوزه مالیات و تأمین اجتماعی تغییر کند و ماهیت این شرکت‌ها را درک کنند.

نایب‌رئیس اتاق ایران گفت: ارتباط مؤثر بین کسب و کارهای نوین با بدنه اقتصاد سنتی فعال در کشور وجود ندارد، بنابراین اتاق بازرگانی کشور تلاش می‌کند این کسب و کارها دیده شود و بین آنها و بدنه سنتی اقتصاد پیوند برقرار کند.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ تشکل فعال زیرمجموعه اتاق ایران هستند که ایجاد ارتباط بین آنها با استارتاپ‌ها می‌تواند به رشد و تبلور فعالیت‌های نوآورانه در اقتصاد کمک کند.

وی معتقد است از گذشته همراهی خوبی بین دستگاه‌های دولتی و حکومتی در مورد حمایت هدفمند از استارتاپ‌ها وجود نداشته و موجب شده امروز این شرکت‌ها هنگام دریافت انواع مجوزها و در فرآیند ارزش‌گذاری سرمایه با مشکلات و بروکراسی‌های طولانی مدت مواجه و با سازمان امور مالیاتی، تأمین اجتماعی، ثبت شرکت‌ها و حتی برای حفظ مالکیت معنوی دچار مشکل شوند.

رئیس سازمان ملی کارآفرینی در مورد تأمین مالی کسب‌ و کارهای مبتنی بر نوآوری، افزود: اعطای وام به این نوع شرکت‌ها در هیچ کجا مرسوم نیست. این شرکت‌ها برای تأمین مالی باید از صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند. در این رابطه نیز سازمان ملی کارآفرینی اقداماتی را انجام داده و پیگیر ایجاد صندوق تجمیع سرمایه است.

وی با اشاره به پیگیری‌های سازمان ملی کارآفرینی برای امکان تبدیل شرکت‌های با مسئولیت محدود به سهامی خاص برای استفاده از بورس و فرابورس هنگام تأمین مالی، گفت: تبدیل این شرکت‌ها به سهامی خاص منع قانونی داشت با پیگیری‌های سازمان و به کمک شورای گفت ‌و گو توانستیم مصوبه‌ای از هیات وزیران مبنی بر لغو این محدودیت قانونی دریافت کنیم.

بیست و هفتم آبان ماه تا سوم آذرماه (۱۸ تا ۲۴ نوامبر) هفته جهانی کارآفرینی نامگذاری شده است. براین اساس سازمان ملی کارآفرینی نشست‌های تخصصی برای بررسی ابعاد و جنبه‌های مختلف کارآفرینی و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، برگزار می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.