صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / خبرهای خوش از حوزه کسب و کار و بهبود رتبه کارآفرینی ایران

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران براساس شاخص ها اعلام کرد

خبرهای خوش از حوزه کسب و کار و بهبود رتبه کارآفرینی ایران

کسب و کار نیوز - رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با اشاره به شاخص های کارآفرینی از بهبود اوضاع برای کسب و کار کشورمان خبر داد وگفت: گرایش به کارآفرینی در بثین جوانان بهبود یافته و از هر ۱۰۰ نفر در کشور ۴۲ نفر در صدد راه اندازی کسب و کار هستند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، غلامحسین حسینی نیا در نشست خبری برگزاری مراسم هفته جهانی کارآفرینی که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: براساس طرح پژوهشی ارزیابی شاخصهای کارآفرینی در کشور، شاخص فعالیت های کارآفرینان درسال ۱۳۹۸ براساس مدل دیدبان جهانی کارآفرینی منتشر و این اطلاعات بر اساس نمونه گیری از بیش از ۳۰۰۰ فرد بالغ ۱۸ تا ۶۴ ساله در شش طبقه کشور محاسبه شده است.

وی ادامه داد: به موجب این گزارش، شاخص کارآفرینی نوپا در کشور ما ۱۰.۶۹ درصد بوده که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و رتبه کشور ما دراین شاخص در بین ۵۰ کشور ۲۱ بوده است.

رشد ۵ درصدی شاخص قصد کارآفرینی در کشور

حسینی نیا شاخص قصد کارآفرینی در کشور را ۴۲.۳۴ درصد عنوان کرد و گفت: دراین شاخص رشد پنج درصدی را شاهد هستیم و ایران درمیان ۵۰ کشور جهان رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران شاخص خروج از کسب و کاردر کشور را ۶.۲۶ درصد ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته حدود یک درصد افزایش داشته و نشان می دهد که ایران در بین ۵۰ کشور عضو دیدبان جهانی کارآفرینی Global Entrepreneurship Monitor رتبه ۴ در شاخص خروج از کسب و کار را دارد.

رتبه ۱۷ ایران در شاخص جهانی کارآفرینی تثبیت شده

وی شاخص کارآفرینی تثبیت شده در ایران را ۱۰.۱۵ درصد ذکرکرد و گفت: این شاخص نسبت به سال گذشته ۷.۴ درصد کاهش داشته است و کشورمان دراین شاخص رتبه ۱۷ را در میان ۵۰ کشور به خود اختصاص داده است.

حسینی نیا گفت: کارآفرینی تثبیت شده کسب و کارهایی است که بیش از سه سال از عمرآنها گذشته و طی این سالها حقوق و دستمزد پرداخت کرده‌اند.

چند درصد فارغ‌التصحیلان دانشکده کارآفرینی ، کارآفرین می شوند

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران درپاسخ به این پرسش که چند درصد فارغ التحصیلان این دانشکده تبدیل به کارآفرین می شوند؟ گفت: عمده کسانی که به دانشکده می‌آیند کارآفرین هستند ولی نرم استاندارد جهانی برای دانشجویانی که از دانشکده های کارآفرینی فارغ التحصیل بیرون می آیند و تبدیل به کارآفرین می شوند ۲۹ درصد و در کشور ما ۱۶ درصد است.

برگزاری هفته جهانی کارآفرینی در ۱۵ استان کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود هفته جهانی کارآفرینی را بزرگترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی در جهان دانست که همه ساله در بازه زمانی ۲۷ آبان ماه تا ۳ آذر ماه (۱۸ تا ۲۴ نوامبر) برگزار می‌شود.

حسینی نیا از میزبانی ۱۵ استان کشور برای اجرای این برنامه ها خبر داد و افزود: در این رویداد هماهنگ، با تشویق افراد تلاش می‌شود تا نسل جدیدی از کارآفرینان به راه‌اندازی کسب و کار فکر و کسب و کار شخصی خود را آغاز کنند و از این طریق کمک کنند تا کارآفرینان بالقوه به عرصه کارآفرینی وارد شوند.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران این رویداد را بستر ارج نهادن به نوآوران و خالقان اشتغال عنوان کرد و گفت: این رویداد متعلق به کسانی است که ایده‌های خود را حیات بخشیدند، کسب و کاری را پایه‌گذاری کردند و باعث رشد اقتصادی در کشور خود و توسعه رفاه انسانی شدند.

۶۰۰ برنامه در هفته جهانی کارآفرینی اجرا می شود

به گفته حسینی نیا تاکنون در ایران ۱۲ مشارکت کننده شامل دانشگاه‌ها، NGO ها و مؤسسات بخش خصوصی‌ بیش از ۶۰۰ برنامه را برای اجرا در این هفته سازمان‌دهی کرده‌اند که این برنامه‌ها در شهرهای مختلف از جمله تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، قزوین و کرج برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دنیا نیز بیش از ۱۷۰ کشور نزدیک به ۳۵۰۰۰ فعالیت را با همکاری بیش از ۲۰۰۰۰ مشارکت کننده و برای بیش از ۱۰ میلیون نفر برنامه ریزی کرده و در حال اجرای این برنامه ها هستند.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در پایان افزود: در این رویداد سیاستگذاران و تصمیم‌سازان به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های خود می‌پردازند، کارآفرینان تجربیات خود را از شکست‌ها و موفقیت‌ها می‌گویند، آشنایی و بازدید از پارک‌ها و مراکز رشد صورت می‌گیرد و سرمایه‌گذاران و بانک‌ها با کارآفرینان ارتباط برقرار می کنند و عموم افراد از طریق شرکت در مسابقات و کارگاه‌های آموزشی و نمایش فیلم به کشف توانمندی‌های خود و تفکر و تصمیم به راه‌اندازی کسب و کار ترغیب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران امسال برای ششمین سال میزبان هفته جهانی کارآفرینی است. در این رویداد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و کانون دانش آموختگان دانشکده کارآفرینی با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌های متنوعی را به صورت همزمان در ۱۴ استان کشور به اجرا در می آورند.

برگزاری رویداد استارتاپ ویکند، کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی کسب‌وکار و کارآفرینی، نشست‌های تخصصی با مدیران و کارآفرینان کشور، برگزاری تورهای علمی – آموزشی، نمایش و تحلیل فیلم‌های کسب‌وکار و برپایی نمایشگاه از جمله برنامه های پیش بینی شده در این رویداد است.

مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی پنجم آذر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.