صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / ۴٠٠ هزار کیلومتر مربع به اقدامات اکتشافى ایمیدرو اضافه شده است
۴٠٠ هزار کیلومتر مربع به اقدامات اکتشافى ایمیدرو اضافه شده است

خداداد غريب پور رييس هيات عامل ايميدرو:

۴٠٠ هزار کیلومتر مربع به اقدامات اکتشافى ایمیدرو اضافه شده است

کسب و کار نیوز - رييس هيات عامل ايميدرو نيز در اين نشست اظهار كرد: خوشبختانه امروز شاهد يك نمايشگاه بين المللى هستيم كه نسبت به دورهاى گذشته رونق پيدا كرده و ٢٧ كشور در آن حضور پيدا كرده اند. اين موضوع نشانه رونق بخش معدن و صنايع معدنى هستيم.

به گزارش کسب و کار نیوز، وى ادامه داد: در ایمیدرو به دنبال رونق و ارتقا بخش معدن هستیم. در این راستا ۴٠٠ هزار کیلومتر مربع به بحث اکتشاف ایمیدرو اضافه شده است. اکتشاف گام اول توسعه بخش معدن بوده اما این حوزه زمان بر است.

غریب پور تاکید کرد: ما در سیرجان در اکتشافات تکمیلی به نتایج بسیار خوبى دست پیدا کرده ایم.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: ایمیدرو چند کار را به عنوان محور توسعه باید انجام دهد که اولین آن اکتشاف است که با حمایت وزارتخانه اقدامات خوبى انجام داده و در استان هاى مختلف پهنه هاى مختلفى را اجرایی کردیم.

وى تاکید کرد: با کنسرسیوم پایا متشکل از ١٢ شرکت بزرگ بخشى از اقدامات در حوزه اکتشاف به بخش خصوصى واگذار کرده ایم.

غریب پور تصریح کرد: معدن و صنایع معدنى ٢۶ میلیارد دلار از GDP را به خود اختصاص داده است که ۴٠ درصد آن صادرات است. در اشتغال نیز براى بیش از ٧٠٠ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وى در ادامه با بیا اینکهامسال ٣/۵ میلیارد دلار طرح براى بهره برداری وجود دارد، اظهار کرد: ایمیدرو خواهان تمامى پهنه هاى کشور است تا با بخش خصوصى اقدامات را انجام دهد.

غریب پور تصریح کرد: در بخش زیربنایی نیازمند ١١میلیارد یورو سرمایه گذارى هستیم. امروز در حال امضا تفاهم نامه براى راه آهن بافق به سنگان هستیم. در کرمان ٨٠ میلیارد تومان مس و گل گهر براى زیربناها سرمایه گذارى کرده اند.

وى با بیان اینکه امسال در ایمیدرو اعتبار زیربنا را ۴ برابر شده است، بیان کرد: اگر قرار است مواد معدنى را شناسایی و زیربنا ایجاد کنیم نیازمند سرمایه گذارى هستیم که در این رابطه از ظرفیت سود شرکت هاى بزرگ استفاده کرده ایم. در این زمینه در شرکت مس برنامه هاى عظیم داریم.

معاون وزیر صمت ادامه داد: دو شرکت بزرگ مس و مبارکه توانستند در ٧ ماهه سال جارى میزان فروش کل سال گذشته را محقق کنند. درنتیجه سود ناشى از این موضوع باید در اختیار سرمایه گذارى قرار بگیرد.

وى گفت: اگر به دنبال رونق در تولید هستیم باید سرمایه گذارى انجام دهیم.

غریب پور اضافه کرد: امسال ٢ الی ٣ میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد کشور اضافه می شود.

وى گفت: شرکت مس و مبارکه جزو ٢ الی ٣ شرکت اول بورس هستند. برنامه اتى ما براى شرکت هاى معدنى افزایش سرمایه است.

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: دانش و فناورى از مهمترین موضوعات روز است. شرکت ملی مس نیز با جهاد دانشگاهى همکارى خوبى دارد. در دانشگاه امیر کبیر به زودى از یک استارتاپ رونمایی می کنیم.

وى تاکید کرد: جشنوارن اینو ماین را در بهمن ماه خواهیم داشت که ایده هاى برتر را به شرکت ها معرفى می کنیم.همچنین بودجه آموزشى ۶٠ درصد و بودجه پژوهشى ۵٠ درصد ایمیدرو امسال افزایش پیدا کرده است. از سویی دیگر به دنبال دانش فنى براى تولید گندله، فولاد و… هستیم.

غریب پور با اشاره به موضوع صادرات افزود: براى صادرات بلند مدت باید سیاست هاى بلند مدتى براى آن داشته باشیم. تصمیمات باید تسهیل دهنده باشند. امروز با کاهش ارزش پول ملى به فصل صادرات وارد شده ایم.

وى بیان کرد: ایمیدرو هم در بعد اکتشاف، زیربنا و سرمایه گذارى و همچنین دانش برنامه هایی دارد که آنها را با همکارى بخش خصوصى انجام می دهد.

همچنین مطالعه کنید:

بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی/ گره برقی‌سازی ناوگان به دست شهردار باز می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن کریمی‌ ‌‌سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.