صفحه اصلی / سرخط خبرها / انتخابات مجلس یازدهم با قانون جدید برگزار نمی‌شود

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس:

انتخابات مجلس یازدهم با قانون جدید برگزار نمی‌شود

کسب و کار نیوز - نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: با توجه به تعدد دستورکارهای مجلس بعید است که طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس تا پیش از ۲ اسفند ماه لبه نتیجه برسد.

سیدحمیدرضا کاظمی، در خصوص سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شوای نگهبان طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس که به طرح استانی شدن انتخابات معروف شده را رد کرد و در صحن مجلس نیز به دلیل ایراداتی که داشت  به کمیسیون ارجاع داده شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، موادی وجود دارد که منجر به تشدید مجازات تخلفات انتخاباتی می‌شود، با توجه به ایرادات شورای نگهبان باید بصورت مفصل بحث شود تا بتوان این طرح را دوباره در صحن مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: با توجه به زمان باقی مانده برای برگزاری انتخابات مجلس، بعید است این طرح تا پیش از انتخابات ۲ اسفندماه به صحن مجلس شورای اسلامی برسد.

کاظمی ادامه داد: در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس موارد مهمی مانند شفاف سازی هزینه های انتخاباتی کاندیداها، کنترل تبلیغات و تشدید مجازات متخلفان وجود دارد که برای برگزاری انتخابات بسیار مفید هستند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت:  اگر این طرح دوباره در دستور کار مجلس قرار گیرد، مواردی مانند شفاف‌سازی هزینه‌ها، کنترل تبلیغات و تشدید مجازات متخلفان می‌تواند به ساماندهی انتخابات کمک کند. و اگر به صحن بیاید و رسیدگی شود به انتخابات می رسد اما طی شدن این روند با توجه به تعدد دستورکارهای مجلس بعید است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.