صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / بازار سازی برای استارت آپ ها با ابزار مالیاتی
بازار سازی برای استارت آپ ها با ابزار مالیاتی

کارشناسان مشوق های مالیاتی را برای تحریک تقاضا در بازار استارت آپ ها موثر می دانند

بازار سازی برای استارت آپ ها با ابزار مالیاتی

کسب و کار نیوز - در بعضي جوامع كه تحريك بخش تقاضا به‌درستي انجام ‌شده است. دولت مجوزي را براي هلدينگ‌هاي بزرگ صادر مي‌كند مبني بر اينكه همه يا درصدي از مالياتي كه بايد بپردازند را صرف تحقيق و توسعه در حوزه‌هاي اولويت‌دار فناورانه كشور كنند.

مینا حسینی

به گزارش کسب و کار نیوز، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوآور منبعی برای نیروی ماهر تازه‌نفس و ایده‌های جدید هستند که می‌تواند به تحول فرهنگ سازمانی کمک کند؛ اما این شرکت‌ها تجربه تجاری‌سازی محصول و بازاریابی را ندارند و نیاز است چتر حمایتی برای این شرکت‌ها گسترده شود. همکاری با شرکت‌های بزرگ یکی از این راه‌هاست. اگر شرکت‌های بزرگ بپذیرند که با این شرکت‌ها همکاری کنند مزایای بسیار زیادی برای استارت‌آپ‌ها دارد. تجربه و دانش بازار، بازده ناشی از مقیاس، شبکه‌های موجود با افراد و سازمان‌های دیگر و قدرت برند نمونه‌هایی از مزایایی است که می‌تواند در کنار دیگر منابع قابل ملاحظه موجود نام برده شود. در این میان نقش شرکت‌های متقدم و سنتی در رشد شرکت‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها غیر قابل انکار است. این شرکت‌ها زمانی رشد می‌کنند که شرکت‌های متقدم و سنتی در زنجیره ارزش خود از محصولات و فناوری آنها بهره‌برداری کرده و ارزش‌افزوده بیشتر و رقابتی تولید کنند. آنچه امروز در کشور در شرایط تحریم به‌دنبال آن هستیم رشد تولید ناشخالص داخلی است تا رفاه مردم بیشتر شود، درآمد سرانه افزایش یابد و مجموعه سبد مصرفی متنوع‌تری داشته باشیم؛ برای نیل به چنین هدفی باید اقتصاد دانش‌بنیان بسازیم. فضای اقتصاد دانش‌بنیان دو بخش تولید ایده و تحریک تقاضا دارد. در حوزه تولید ایده و دانش تاکنون خوب عمل شده است. دانشگاهیان را به سوی فناوری سوق دادیم تا به تجاری‌سازی توجه کنند و غیره. پارک‌های علم و فناوری در این راستا شکل گرفتند و شتاب‌دهنده و سرمایه‌گذار خطرپذیر ایجاد شدند. رویدادهای استارت‌آپ ویکند برگزار شدند. بخش دیگر شرکت‌های بزرگ هستند که در سمت تقاضا قرار دارند که تحریک آن بسیار اهمیت دارد و متاسفانه بسیار عقب است. بسیاری از شرکت‌های کوچک بدون همراهی شرکت‌های متقدم نمی‌توانند در عرصه بین‌المللی فعالیت کنند یا صادرات داشته باشند. در نیمه اول موفق عمل شده؛ ولی در نیمه دوم عملا اقدامی نشده است. افراد دانشگاهی و جوان‌ها که خلاق‌تر هستند در تولید علم و دانش بسیار موفق‌ترند؛ ولی در بازاریابی و صحبت با مشتری و حتی پیدا کردن مشتری مهارتی ندارند. فرصتی هم نداشتند تا بیاموزند. برعکس شرکت‌های متقدم و بزرگ نیاز بازار را می‌دانند و مکانیزم بازار را بلد هستند. لازم است که حلقه تقاضا و عرضه را به یکدیگر گره بزنیم در این صورت زنجیره شکل می‌گیرد و به سمت صنعت شدن حرکت می‌کند. ارزش‌افزوده در کل صنعت افزایش پیدا می‌کند و امکان رقابت‌پذیری بیشتر می‌شود و درنهایت می‌توانیم سهم بیشتری از اقتصاد دنیا را از آن خود کنیم. در این میان نقش بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری بخش تحقیق و توسعه در رشد استارت‌آپ‌ها بی‌بدیل است. این بخش می‌تواند یک استارت‌آپ پویا را خریداری کند یا درون مجموعه خودش واحد تحقیق و توسعه را ایجاد کند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.