صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / دولت به‌جای حل مسائل صنعت دیجیتال صورت مسئله را پاک نکند

رئیس فراکسیون زنان مجلس :

دولت به‌جای حل مسائل صنعت دیجیتال صورت مسئله را پاک نکند

کسب و کار نیوز - رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به فعالیت ده‌ها هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده، گفت: این حوزه فضای بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خانه ملت، فریده اولادقباد با تاکید بر اهمیت نقش صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده در ایجاد اشتغال و درآمدزایی بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از این صنعت جدید و نوپا در ایران تاکید کرد و گفت: افزایش سواد رسانه‌ای افراد از طریق آموزش و نظارت بر اقتصاد دیجیتال بسیار حائز اهمیت است چراکه هر قدر هم این حوزه درآمدزا باشد، بدون آموزش مضراتش بیشتر از فوایدش خواهد بود.

بیشترین درآمد و اشتغال با صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده با کمترین هزینه بیشترین درآمد و اشتغال را به همراه دارد، ادامه داد: راه ساماندهی فعالیت‌های حوزه صنعت دیجیتال مقابله با آن و ایجاد سد بر سر راه جوانان تحصیلکرده فعال در آن نیست بلکه باید با نظارت و اصلاح قوانین راه‌های تخلف را در این حوزه بست.

رونق محتوای ایرانی-اسلامی از طریق صنعت تولید محتوای اپراتوری

صنعت تولید محتوا فضای بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی است

وی با بیان اینکه فعالان حوزه صنعت تولید محتوای اپراتوری مروج فرهنگ و اخلاق هستند و می‌توانند سبب رونق تولید ملی در بخش محتوای ایرانی-اسلامی شوند، افزود: با توجه به جایگاه اثرگذاری، باید مسئله نظارت و آموزش فعالان صنعت تولید محتوای اپراتوری را جدی گرفت و در عین حال فضا را برای رونق و گسترش فعالیت آن‌ها باز کرد.

صنعت تولید محتوای اپراتوری؛ بسیار مناسب برای اشتغال

رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به فعالیت ده‌ها هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده، گفت: این حوزه فضای بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی بانوان است.

ده‌ها هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده فعالیت دارند

دولت باید از بستر قانون برای رونق صنعت دیجیتال در مسیر درست خود بهره گیرد

به اعتقاد وی دولت باید از بستر قانون برای رونق این صنعت در مسیر درست خود بهره گیرد نه آنکه با سنگ انداختن جلوی پای فعالان این حوزه به‌جای حل مسئله صورت مسئله را پاک کند.

انتقاد از عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه اقتصاد دیجیتال

اولادقباد با انتقاد از عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه اقتصاد دیجیتال، اضافه کرد: به‌یقین بدون ایجاد زیرساخت‌ها نمی‌توان رشد و پیشرفت توام با درآمدزایی را در این مسیر شاهد بود، در حالی که وضعیت اقتصادی نامناسب کنونی کشور و تحریم‌های ناعادلانه ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها جهت دستیابی به درآمد و اشتغال را دو چندان کرده است.

اقتصاد دیجیتال هزینه‌های اضافی را به مردم تحمیل نمی‌کند

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه نباید در مقابل تکنولوژی ایستاد که می‌تواند نیازهای افراد جامعه را از مسیر راحت‌تری تامین کند، توضیح داد: از طریق اقتصاد دیجیتال دیگر هزینه‌های اضافی به مردم جهت دریافت همین خدمات به صورت حضوری تحمیل نمی‌شود.

نظارت، ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش اطلاعات مردم در حوزه فضای مجازی از سوءاستفاده جلوگیری می‌کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است نظارت، ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش اطلاعات مردم از فروش کالاهای تقلبی در فضای مجازی، سوءاستفاده، افزایش قیمت، شکل دادن قیمت‌های حبابی و سلب اعتماد جلوگیری خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.