صفحه اصلی / سرخط خبرها / رقابت‌های ناسالم کارآفرینان
رقابت‌های ناسالم کارآفرینان
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-07-20 19:42:21Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

سید رضی حاجی آقا میری، فعال اقتصادی در گفتگو با «کسب و کار» نیوز مطرح کرد

رقابت‌های ناسالم کارآفرینان

کسب و کار نیوز- یک فعال اقتصادی از رقابت‌های ناسالم کارآفرینان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید رضی حاجی آقا میری، فعال اقتصادی در گفتگو با «کسب و کار» نیوز گفت:موضوع حمایت از کارآفرینان دارای ابعاد وسیعی است و بررسی این موضوع نیاز به در نظر گرفتن همه جوانب دارد. برای مثال وقتی صحبت از حمایت می‌کنیم، باید این امر در تغییر حال بنگاه مشاهده شود. در حالی که اگر درصد کل حمایت های دولتی را ۱۰۰ درصد عنوان کنیم از این درصد صرفا ۲۰ و یا نهایتا ۳۰ درصد آن عاید کارآفرین شده و مابقی جنبه نمایشی و شعاری داشته است. به عنوان مثال موضوع حمایت مالی از کارآفرینان و یا اصلاح مشکلات حقوقی در رابطه با کارآفرینان، مدام تکرار می‌شود اما در عمل خبری از اجرای آن نیست و بدتر آنکه این حمایت‌ها ناقص و نابرابر صورت می‌گیرد. رقابت ناسالمی که میان برخی از کارآفرینان وجود دارد، حاکی از این است که فضای اقتصادی کشور یک فضای شفاف نبوده و مستعد ایجاد رقابت سالم نیست. به همین دلیل برخی از کارآفرینان مشکل فروش و یا تامین بازار خود را با تخریب و یا بدگویی از بازار رقبا، حل می‌کنند و یا انکه با اتصال به نهادهای دولتی و یا با روابط خارج از قانون و عرف سعی در حل مسئله دارند.

وی در ادامه افزود: اما در کشورهایی که حمایت از کارآفرینان برابر و به موقع است، فرصتی برای این مدل رفتار‌ها نیست. فضای اقتصاد کشور با همه موانع موجود به مانند جاده سنگلاخی است که عبور از آن به سختی میسر است، مگر این جاده را به شگردهایی دور بزنیم و این امر برای کسانی که فعالیت‌های سالم دارند، شاید میسر نباشد. تحریم و محدودیت های سیاسی مانع از تدوام ارتباط کارآفرینان با خارج از کشور و ارتقاء سطح کیفی محصولات آنها خواهد شد. کمترین حق یک کارآفرین بهره‌مندی از آموزش‌های صحیح و کاربردی برای بهبود شرایط بنگاه است اما شرایط کنونی اقتصاد این امر را به حاشیه رانده است. بنابراین به طور کلی حمایت‌هایی که از کارآفرینان می‌شود یا مبهم است و یا اثربخش نیست.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.