چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / بیمارستان فرسوده بردسکن در برابر زلزله مقاوم نیست
بیمارستان فرسوده بردسکن در برابر زلزله مقاوم نیست

در سفر اعضای کمسیون بهداشت و درمان مجلس به شهرستان بردسکن مطرح شد؛

بیمارستان فرسوده بردسکن در برابر زلزله مقاوم نیست

کسب و کار نیوز: فرماندار بردسکن گفت: باتوجه به قرار داشتن بردسکن برروی گسل بزرگ درونه بیمارستان فرسوده این شهرستان در برابر زلزله مقاوم نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی شاکری در سفر ۱۱ نفر از اعضای کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به شهرستان بردسکن که به منظور بررسی وضعیت حوزه بهداشت و درمان صورت گرفت، عنوان کرد: تاکنون توسط خیرین سلامت شهرستان بردسکن بیش از دو میلیارد تومان در سه بخش اطفال، دیالیز و سی.سی.یو و توسعه بخش‌های اورژانس و خرید تجهیزات پزشکی هزینه شده است.
وی افزود: توسط دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۷ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات، توسعه و ساخت مراکز فیزیکی و مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان، اورژانس ۱۱۵ و خانه‌های بهداشت در شهرستان هزینه شد.
شاکری گفت: طی ماه‌های آینده با پیگیری‌های نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در زمینی به مساحت ۹ هزار متر و فضایی با ۲ هزار متر ابنیه و ساختمان احداث می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه به رغم تمام اقدامات صورت گرفته اما هنوز هم نیازمندی‌هایی در حوزه بهداشت ودرمان داریم، افزود: ساختمان تنها بیمارستان بردسکن با بیش از ۳۰ سال قدمت فرسوده شده است. باتوجه به قرار داشتن این شهرستان برروی گسل بزرگ درونه و وجود ساختمان‌های فرسوده انتظار داریم بیمارستان جدید ۱۷۰ تختخوابی بردسکن که از مطالبات و تقاضاهای همه شهروندان است، احداث گردد.
وی همچنین اظهار کرد: یکی از نیازهای شهرستان کمبود متخصص بوده، به رغم اینکه متخصصین خوبی در شهرستان داریم اما تک رشته‌ای و طرحی هستند و پس از مدتی شهرستان را ترک می‌کنند.
فرماندار بردسکن رادیولوژی، زنان و ارتوپد را سه رشته مورد نیاز شهرستان ذکر کرد و افزود: هرچند دولت از نظر اعتباری با مشکلات بسیاری مواجه است اما به دلیل نبود سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی و دستگاه‌های الکترو شوک مردم مجبور هستند مسیر سختی را طی کرده و به شهرهای دیگر بروند.
برخی تجهیزات پزشکی بردسکن تامین می‌شود
در این جلسه نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم تمام اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم و دوازدهم و مجلس نهم و دهم اما بعد از گذشت ۶ سال معتقدم هنوز در ابتدای راه هستیم و مشکلات باید احصاء و برطرف شود.
محمد حسین قربانی افزود: طی دولت یازدهم و دوازدهم و مجلس نهم و دهم کارهای بسیار بزرگی در حوزه بهداشت و درمان کشور انجام شده است.
وی عنوان کرد: سفر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مقایسه با دیگر کمیسیون‎ها مقداری مستثنی بوده به طوری که نه سیاسی، نه نمایشی و نه تبلیغاتی است و تاکنون آثار و برکات این سفر را در بسیاری از استان‌های دیگر شاهد بودیم.
وی در خصوص برخی تجهیزات پزشکی مورد نیاز شهرستان بردسکن بیان کرد: برخی از نیازها توسط مجمع خیرین سلامت کشور و برخی از ۵۰ درصد سهم دانشگاه علوم پزشکی تامین می‎شود.
قربانی اظهار کرد: اگر در تامین منابع برخی از تجهیزات دانشگاه مشکل داشته باشد قول می‌دهم تامین یک یا دو دستگاه ضروری را در خدمت باشیم.
نیمه کاره ماندن برخی پروژه‎ها به دلیل نبود اعتبار
در این جلسه همچنین نماینده مردم بردسکن، کاشمر و خلیل‎آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند تاکنون تلاش‌های بسیاری در حوزه سلامت صورت گرفته اما بسیاری از پروژه‌ها به دلیل نبود نقدینگی نیمه تمام باقی مانده‌اند.
بهروز بنیادی نبود متخصص به تعداد کافی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود در شهرستان بردسکن دانست و اظهار کرد: هر چند در رشته‌های مختلف متخصص در شهرستان وجود دارد ولی تک نفره هستند و اگر پزشکی مریض شود، شهرستان دچار مشکل می‌گردد.
وی بیان کرد: تلاش شده از نیروهای تفاهم‌نامه‌ای و نیروهایی که از جاهای دیگر هستند برای شهرستان جذب شوند، امیدواریم در شهریورماه که نیروهای جدید توزیع می‌شوند کمبود نیروی پزشک بردسکن هم مرتفع گردد.
بنیادی اظهار کرد: به جز دستگاه سی‌تی‌اسکن سایر نیازهای شهرستان در بخش تجهیزات به ۲۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد که خود دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند تامین کند.
وی اختصاص آمبولانس برای اورژانس پایگاه جاده‎ای درونه را ضروری ذکر کرد و گفت: آمبولانس موجود فرسوده است که در این خصوص از وزارت بهداشت پیگیری‎های لازم صورت گرفته و دستورات صادر شده است.
مردم بردسکن از نبود برخی تجهیزات پزشکی رنج می‌برند
در ادامه این جلسه امام جمعه بردسکن گفت: به رغم تمامی اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر هنوز در بخش سلامت شهرستان محرومیت‌هایی وجود دارد.
حجت‌الاسلام علی اصغر امینی افزود: به رغم اینکه برخی شهرها از نظر جمعیت کمتر از بردسکن هستند ولی در حوزه سلامت پیشتازتر از این شهرستان هستند.
وی عنوان کرد: مردم بردسکن از نبود برخی تجهیزاتی که شاید در مراکز استان‌ها وسایل خیلی معمولی محسوب شوند، رنج می‌برند.
وی گفت: در هر سال ۴ تا ۵ ماه را به دلیل نبود متخصص مردم در برزخ هستند و این موجب می‌شود برای درمان به دیگر شهرستان‌ها بروند.
در این سفر ضمن بازدید از بیمارستان فرسوده و سایر بخش‎ها شهرستان قول تامین یک دستگاه آمبولانس داده شد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.