صفحه اصلی / استان ها / اعمال تخفیف‌های ویژه برای کشتی‌ها در بندر چابهار
اعمال تخفیف‌های ویژه برای کشتی‌ها در بندر چابهار

اعمال تخفیف‌های ویژه برای کشتی‌ها در بندر چابهار

کسب و کار نیوز: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تلاش می‌کنیم بندر چابهار در تامین کالا «2 سربار» شود تا شاهد رونق بیش از پیش این بندر اقیانوسی باشیم و شرکت های حمل و نقل نیز متحمل ضرر نشوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  احمد علی موهبتی در جلسه بررسی قابلیت ها، تشریح پتانسیل های ترانزیتی، صادراتی، مشوق ها و تخفیفات بندر که با حضور والی ایالت نیمروز افغانستان، جمعی از تجار و بازرگانان کشور افغانستان و مدیران کل دستگاه های دولتی در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد اظهار کرد: یکی از نگرانی های ما در ارتباط با تامین برخی کالاها برای بندر چابهار «یک سربار» بودن آن است که تلاش می کنیم به زودی این مشکل رفع شود و این بندر در تامین کالا «۲ سربار » شود.
وی ادامه داد: تخفیف های ویژه ای در زمینه هزینه توقف و حقوق و عوارض وارد بر کشتی ها در بندر چابهار لحاظ می شود که تجار و بازرگانان افغانستان می توانند از این مزیت بهره مند شوند.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مشکلات اقامت و تردد تجار افغانستان در ایران نیز به زودی از سوی دولت رفع می شود تا بتوانند با خیالی آسوده امور تجاری را پیگیری کنند که در این راستا اقدام های خوبی نظیر الکترونیکی کردن فرایند صدور ویزا صورت گرفته است.
موهبتی افزود: افغانستان یک کشور محصور در خشکی است اما می تواند با تکیه بر قوانین کشتی رانی بین المللی، شرکت کشتی رانی تاسیس و دفتر نمایندگی آن را بر مبنای چابهار در این استان ایجاد کند.
بندر چابهار؛ مسیری مناسب برای اتصال افغانستان به دیگر کشورها
والی ایالت نیمروز کشور افغانستان نیز گفت: چابهار مسیری مناسب برای اتصال افغانستان به کشورهای مختلف دنیاست که باید از این فرصت خوب، بهره کافی را برد.
سید ولی سلطان افزود: در سفر به بندر چابهار، قابلیت ها و ظرفیت های این بندر را از نزدیک مشاهده کردیم، همچنین خرسندیم که مشکلات تجار و بازرگانان افغانستان در نشست با مسئولان سیستان و بلوچستان رفع شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافت/تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.