صفحه اصلی / استان ها / آغاز آموزش شاهنامه در ۳۲ مدرسه مشهد و تبادکان
آغاز آموزش شاهنامه در ۳۲ مدرسه مشهد و تبادکان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد

آغاز آموزش شاهنامه در ۳۲ مدرسه مشهد و تبادکان

کسب و کار نیوز:مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تعلیم و تربیت وظیفه دارد که حکمت الهی و قرآنی شاهنامه را به دانش آموزان معرفی نماید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, قاسم‌علی خدابنده در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شهرداری با آموزش و پرورش در خصوص آموزش شاهنامه در مقاطع پیش‌دبستانی و دبستان که در سالن شهدا برگزار شد، اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری آموزش شاهنامه در مقاطع پیش‌دبستانی و دبستان براساس تحقق اهداف سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی آموزش و پرورش اجرایی می شود.
وی افزود: بر مبنای این اسناد، دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه دارد در حوزه‌های هویت بخشی دینی، اسلامی، ایرانی و انقلابی برای نسل نوجوان و جوان قدم بردارد. معرفی الگوها، اسطوره‌ها و مفاخر تمدن بزرگ فارسی می‌تواند برای آینده‌سازان این کشور اثرگذار باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بسیاری از مفاخر، شاعران، فلاسفه و بزرگان این سرزمین از خراسان بوده‌اند و ابوالقاسم فردوسی شاعری است که به کمک او زبان فارسی زنده نگه داشته شد.
خدابنده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بیان کرد: من با شاهنامه مانوسم، حکمت شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی حکمت اوستایی نیست، بلکه حکمت قرآنی، الهی و اسلامی است، ما نیز به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه دارد که حکمت الهی و قرآنی شاهنامه را به دانش آموزان معرفی نماید.
وی ادامه داد: در شاهنامه ویژگی‌هایی هم‌چون حس تعلق و غیرت‌مندی به وطن موج می‌زند و این حس باید در نوجوانان و جوانان تقویت شود. دانش‌آموزان با خواندن داستان‌های شاهنامه بیشتر با مفاخر و دانشمندان بزرگ ایران زمین آشنا می‌شوند و دلاوری، شجاعت، راستی و توکل بر خدا در آن‌ها تقویت خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: براساس سند تحول بنیادین برنامه‌ای تحت عنوان برنامه ویژه مدرسه در دست اجراست که براساس آن مهارت‌های فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، دینی،اخلاقی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در مدارس باید به آموزش زبان فارسی تاکید شود. خواندن و آموزش حکایت‌های شاهنامه و یا سایر گنجینه‌های ادبی در قالب داستان‌های کوتاه می‌تواند علاقه دانش‌آموزان را به زبان فارسی بیشتر کند.
خدابنده تاکید کرد: طبق این تفاهم‌نامه دانش‌آموزان کلاس‌های چهارم ابتدایی و پیش‌دبستانی در ۳۲ مدرسه مشهد و تبادکان آموزش‌های مربوط به شاهنامه فردوسی را فرا خواهند گرفت. معلمان این کلاس‌ها از آموزش‌و پرورش خواهند بود و توسط اساتید آموزش‌های لازم به آنها داده خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.