چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / رسته های صنفی باید سالم سازی و کارشناسی شوند
رسته های صنفی باید سالم سازی و کارشناسی شوند

تولیدکننده ها و کارگاه های تولیدی صنفی بزرگترین امید تولید در کشور هستند

رسته های صنفی باید سالم سازی و کارشناسی شوند

رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اهمیت توجه به کارگاه‎های تولیدی- صنفی در سال رونق تولید گفت: تولیدکنندگان صنفی و کارگاه‎های کوچک تولیدی امید کشور هستند چرا که هم توان مدیریت و هم توان تولید دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: در این راستا سازمان‎ها و ارگان‎های ذیربط باید موانع را از بین ببرند و به تولیدکننده کمک کنند که نتیجه بسیار بهتر از آنچه تصور می کنند خواهد شد. در حال حاضر همین کارگاههای کوچک تولیدی توان رقابت با بسیاری از کشورهای اروپایی را دارند و می توانند به آن کشورها صادرات داشته باشند؛ اما متاسفانه روز به روز از تعداشان کم و تعطیل می شوند. وی تاکید کرد:با الهام از پیام رهبر انقلاب، آنچه امروز باید به آن بها دهیم، رونق تولید است؛ چراکه هر کشوری با تولید و اشتغال می تواند به صعود و سربلندی و قدرت اقتصادی برسد؛ لذا برای این هدف تمامی اتحادیه ها جهت رونق تولید و مدیریت در کسب و کار مشتاقانه تلاش می کنند؛ اما برای موفقیت اقتصادی در کشور همه پازل ها بایستی بدرستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: در حال حاضر رکود بازار، هزینه های زیاد تولید، همچنین بوروکراسی های اداری،  دست و پای تولیدکننده را قفل و عملاً از تولید جلوگیری کرده است. موانع  متعدد تولید، تولیدکننده را روز به روز مایوس و خسته می کند چه آنکه تمامی سرمایه خود را در این راه از دست می دهد؛ بر این اساس اگر در کشور به دنبال تولید هستیم باید در جهت آن هم تلاش کنیم هم مسیر را هموار سازیم، فراهانی در ارتباط با ادغام اتحادیه ها بیان داشت: در این زمینه بر این نظر  هستم که در وحله نخست بایستی رسته های صنفی سالم سازی و کارشناسی شوند، برخی از رسته های  در حال حاضر در چند اتحادیه مشترک بوده که  همین عامل منجر به اختلافات بسیار در اتحادیه های مختلف خواهد شد لذا با کارشناسی دقیق، هر کدام در جای خود قرار می گیرند و پس از کارشناسی براحتی می توان برای ادغام تصمیم گرفت.

رئیس اتاق اصناف تهران همجنین در خصوص اصلاح قانون نظام صنفی گفت: هنوز هیچ گونه اصلاحیه ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم نشده است، در دوره گذشته به سال ۱۳۹۲ که قانون اصلاح شد به جهت عدم حضور و عدم اطلاع اصناف از آنچه که برایشان در صحن علنی مجلس تصمیم می گیرند متاسفانه طی دو جلسه اصلاحاتی به قانون خورد که منفعت اصناف را در نظر نداشتند و عدم اطلاع اصناف باعث شد که نتوانند از حقوقشان در مجلس دفاع نمایند. او افزود: آنچه امروز بیشتر مورد اعتراض اصناف است تعیین مدت حضور افراد صنفی در سمت هیات مدیره های اتاق و اتحادیه هاست، تعیین مدت مشخص برای خدمت هیئت مدیره در حوزه اصناف تصمیمی غیر منصفانه و غیر کارشناسانه بوده و انتخاب هیئت مدیره ها با اراده و نظر شخصی مردم است. فراهانی تصریح کرد: ما هئیت مدیره اتحادیه ها و اتاق اصناف انتخابی هستیم نه انتصابی، در همین زمینه و موارد دیگر که باید در قانون بیشتر به آن پرداخته شود جلساتی برگزار شده؛ اما هنوز به طور کتبی به مجلس ارائه نگردیده است. ان شاا… به زودی اقدام خواهیم کرد.

همچنین مطالعه کنید:

بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.