صفحه اصلی / استان ها / نیازمند تصمیمات به‌روز هستیم
نیازمند تصمیمات به‌روز هستیم

استاندار زنجان در جمع روسای دانشگاه:

نیازمند تصمیمات به‌روز هستیم

کسب و کار نیوز: نماینده عالی دولت در استان زنجان تاکید کرد: اگر از اطلاعات اساتید فرهیخته و دانشگاهیان استفاده نکنیم، ممکن است تصمیماتی گرفته شود که به‌روز نباشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فتح‌الله حقیقی شب گذشته در شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان، اظهار کرد: جلسات شورای هماهنگی دانشگاه‌ها باید مرتب تشکیل شود و هدف از برگزاری این جلسات، گزارش‌دهی نیست، بلکه هدف اصلی این است که روسای دانشگاه به بنده کمک کنند تا اطلاعاتم بیشتر شود و تصمیم‌گیری‌های بهتری داشته باشم.
استاندار زنجان با بیان این‌که شما روسای دانشگاه، ارشد بنده هستید، ادامه داد: انتظار می‌رود در جلسات مشترک، علاوه بر مسایل دانشگاه، راجع به مسایل روز استان نیز صحبت و تصمیم‌گیری کنیم. به عنوان مثال، رقابت اقتصاد جهانی ۱۲ رکن دارد که یکی از آن‌ها پژوهش و ۱۱ رکن مابقی تبدیل این پژوهش‌ها به ثروت است. حال این سئوال پیش می‌آید که چرا در مقوله پژوهش در دنیا رتبه شانزدهم را کسب کرده‌ایم ولی در تبدیل پژوهش به ثروت جایگاهی نداریم؟
وی افزود: پژوهش باید نتیجه داشته باشد وگرنه صرفا افزایش کمی پژوهش‌ها اهمیت ندارد. به عنوان مثال، سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی ۶۷ درصد بیشتر از متوسط کشوری است و این نشان می‌دهد که استان زنجان در این حوزه باید خیلی سرآمد باشد. در حالی که چنین نیست و تکیه بر پژوهش‌ها می‌تواند راهگشا باشد. همین‌طور سهم بخش اشتغال استان در حوزه خدمات ۲۷ درصد کمتر از متوسط کشوری است و این نشان می‌دهد که حوزه خدمات در استان، خیلی جای کار دارد.
حقیقی با تاکید بر این‌که تعدد پژوهش مهم نیست و مهم پژوهشی است که بتوان بر اساس آن کاری انجام داد، تصریح کرد: در خصوص ارتباط صنعت با دانشگاه تا به امروز سخنوری‌های زیادی صورت گرفته ولی هیچ‌کدام خروجی نداشته است. در حالی که استان زنجان از پتانسیل‌های بالقوه زیادی برخوردار است و می‌توان صدها واحد تولیدی ایجاد کرد. به عنوان مثال، در معدن و کشاورزی کارهای زیادی می‌توان انجام داد که ارزش‌افزوده داشته باشد .
نماینده عالی دولت در استان زنجان همچنین با تاکید بر این‌که باید شان دانشگاهیان حفظ شود، یادآور شد: خوشبختانه اولین ساختمان مازاد در استان به پارک علم و فناوری واگذار شد؛ چراکه نوین است، اشتغال‌زایی بالایی دارد و سرمایه‌گذاری زیادی هم نمی‌خواهد . بنده از این‌که خدمت کردن به مردم را از دانشگاهیان بیاموزم، ابایی ندارم و احساس سرافرازی می‌کنم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در ادامه گفت: استان زنجان ۴۱ هزار و ۶۸۰ دانشجو دارد که ۱۹ هزار و ۷۱۲ دانشجوی دختر و ۲۱ هزار و ۹۶۸ دانشجوی پسر را شامل می‌شود.
مسیح‌الله سلطانی با اشاره به این‌که سال ۹۲ تعداد دانشجویان استان به ۷۵ هزار نفر می‌رسید، افزود: در حال حاضر، تعداد اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های استان در مجموع ۱۶۲۶ نفر است که ۴۰۱ نفر از آن‌ها در دانشگاه زنجان، ۳۵۷ نفر در دانشگاه علوم‌پزشکی، ۴۵۱ نفر در دانشگاه‌های آزاد استان، ۱۱۳ نفر در دانشگاه تحصیلات‌تکمیلی، ۵۸ نفر در دانشگاه پیام‌نور، ۱۳ نفر در دانشگاه فرهنگیان، ۶ نفر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و ۲۲۸ نفر در موسسات غیرانتفاعی فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های استان زنجان در مجموع ۲۵۱ کانون و تشکل دانشجویی دارد که ۸۲ کانون، ۱۴۴ انجمن علمی و ۲۵ تشکل سیاسی را شامل می‌شود. همچنین تعداد نشریات دانشجویی به ۷۱ مورد می‌رسد که از جمله موضوعات سیاسی (۱۵ مورد)، علمی (۲۲ مورد)، فرهنگی و اجتماعی (۳۱ مورد) را در بر می‌گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.