صفحه اصلی / استان ها / ابلاغ کمک بلاعوض ۳۸ میلیارد تومانی برای سیل کهگیلویه و بویراحمد
ابلاغ کمک بلاعوض ۳۸ میلیارد تومانی برای سیل کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

ابلاغ کمک بلاعوض ۳۸ میلیارد تومانی برای سیل کهگیلویه و بویراحمد

کسب و کار نیوز: استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور مردم را مؤثرترین بخش امداد در سیل اخیر دانست و افزود: ۹۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط وزارت جهاد و ۳۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای استان ابلاغ شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسین کلانتری افزود: خسارت حادثه سیل بیش از ۱,۳۰۰ میلیارد تومان برآورد و ۴۷۴۳ پرونده در سامانه کارشناسی شده در بخش کشاورزی اعم از زراعت، شیلات و باغات بارگذاری شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تسهیلات بانکی وزارت جهاد تا حدود ۹۷ میلیارد تومان ابلاغ شد و ۳۸ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض برای استان ابلاغ شده است.
کلانتری با اشاره به ۷۰۰ پرونده خسارت منزل در سیل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۵۰ پرونده تا امروز تأیید شده و ارزیابی‌ها بدین منظور بسیار دقیق است.
وی اظهار کرد: کارشناسان بازدید میدانی را انجام داده اند و بر اساس این ارزیابی‌ها، تأیید شد که ۳۵۰ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شود که در حوزه تعمیرات ۷۰۰ پرونده تشکیل شد و ۴۳۵ پرونده نیز مورد تأیید قرار گرفت.
کلانتری با اشاره به اعتبارات دولت برای بازسازی زیرساخت‌ها اعم از جاده و ابنیه تاریخی گفت: عملیات اجرایی این مهم آغاز شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین نقش سازمان‌های مردم نهاد را در حوادث اخیر پر رنگ برشمرد و تصریح کرد: این سازمان‌ها خودجوش وارد صحنه شده و تسهیل کننده امداد رسانی بوده اند و توانستند نقش بزرگی در شرایط اضطرار ایفا کنند.
کلانتری حضور مردم را مؤثرترین بخش امداد در سیل اخیر دانست و افزود: آنجا که بحث تخصصی در میان است، عزیزان امدادرسان خوش درخشیده اند.
وی در پایان مردم را سرمایه‌ای عظیم دانست که باید قدر آنها را دانست و با آنها همراهی کرد.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.