صفحه اصلی / استان ها / طرح آبرسانی به شهر جهرم از سد سلمان فارسی افتتاح شد
طرح آبرسانی به شهر جهرم از سد سلمان فارسی افتتاح شد
آبرسانی

با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

طرح آبرسانی به شهر جهرم از سد سلمان فارسی افتتاح شد

کسب و کار نیوز : معاون اول رئیس جمهور در جریان سفر به استان فارس، تصفیه خانه و طرح آبرسانی به شهر جهرم از سد سلمان فارسی را افتتاح کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, اسحاق جهانگیری سه‌شنبه ۱۸ تیر در جریان سفر به استان فارس با حضور در شهرستان جهرم، به همراه وزیر نیرو طرح آبرسانی از سد سلمان فارسی به جهرم شامل دو ایستگاه پمپاژ آب در خشکی، یک مجموعه تصفیه خانه و چهار مخزن با ظرفیت ۱۷ هزار مترمکعب را افتتاح کرد.
با راه‌اندازی و افتتاح سامانه انتقال آب از سد سلمان فارسی و شروع بهره‌برداری از تصفیه خانه آب جهرم، انتظار می‌رود مشکل آب شرب و بهداشتی مردم این شهرستان مرتفع شود.
معاون اول رییس جمهور همچنین در بدو ورود به فارس با سفر به لامرد، از شرکت پالایش پارسیان سپهر وابسته به گروه توسعه انرژی غدیر در شهرستان مهر بازدید کرد. اسحاق جهانگیری با حضور در شرکت پالایش پارسیان سپهر واقع در شهرستان مهر، از پروژه در دست اجرای طرح استحصال اتان بازدید کرد.
این طرح با سرمایه گذاری ۱۰۱۶ میلیون یورو در دست اجرا است و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد. ظرفیت تولیدی طرح استحصال اتان روزانه ۷۵ میلیون متر مکعب اتان خواهد بود.
همچنین جهانگیری در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان فارس، از پروژه در دست احداث تولید بنزین شرکت پترو پیمان دانا شهرستان مهر بازدید کرد و با توضیحات مجریان طرح در جریان میزان پیشرفت فیزیکی و برنامه زمان بندی برای تکمیل پروژه قرار گرفت.
شرکت پترو پیمان دانا با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال احداث است و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن ۶۰ درصد است و پس از بهره‌برداری برای ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۶۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد کرد.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.