صفحه اصلی / سرخط خبرها / سنگ ناایمن، آرامگاه خواجوی کرمانی را تعطیل کرد
سنگ ناایمن، آرامگاه خواجوی کرمانی را تعطیل کرد

سنگ ناایمن، آرامگاه خواجوی کرمانی را تعطیل کرد

کسب و کار نیوز :

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, این سنگ نا ایمن مشرف بر دروازه قرآن و آرامگاه خواجوی کرمانی است که سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز می‌گوید: آرامگاه خواجوی کرمانی را به دلیل خطرناک بودن سنگ ناایمن در ارتفاعات دروازه قرآن، تعطیل کردیم.
شهزاد رونق زاده اعلام کرد: مقبره خواجوی کرمانی از زمان مشاهده سنگ ناایمن در ارتفاعات مشرف به دروازه قرآن و آرامگاه این شاعر بلند آوازه با هدف حفظ جان و سلامت شهروندان و گردشگران تعطیل شده است.
وی ادامه داد: بخش‌های عمرانی و فنی شهرداری شیراز مشغول رفع این مشکل هستند و تا زمان رفع کامل خطر از این منطقه، مقبره خواجوی کرمانی تعطیل خواهد بود.
رونق زاده اضافه کرد: امیدواریم هرچه زودتر ایمنی به این محل بازگردد و آرامگاه خواجوی کرمانی مانند روال قبل در فهرست بازدید دوستداران آثار و اماکن فرهنگی قرار گیرد.
براساس اظهارات معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، قرار بود سنگ ناایمن در این محل شنبه هشتم تیرماه ۹۸ با روش انفجار نرم ظرف چند ساعت خرد و برداشته شود اما یک روز قبل از عملیات اجرایی، شهرداری شیراز از این کار منصرف شد و دلیل آن را نظر شورای تأمین استان فارس عنوان کرد.
به این ترتیب، برداشتن سنگ ناایمن به زمانی نامشخص موکول شد.
براساس آنچه برخی کارشناسان پیش تر به ایرنا گفته‌اند، سقوط سنگی عظیم از بالای دروازه قرآن شیراز مسأله‌ای محتمل است که حتی یک شوک ناشی از زلزله‌ای با ریشتر کم هم قادر است این سنگ ۶۰ تنی را از بالای کوه بر سر دروازه قرآن شیراز فرود آورد و فاجعه دیگری را به این کلانشهر تحمیل کند.
تصاویر این سنگ به سرعت بین کاربران شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و این مساله سبب شد که مسئولان امر نیز برای رفع این مشکل به تکاپو بیفتند و رصد وضعیت این منطقه در دستور کار نیروهای متخصص ارگان‌های مختلف و مدیریت شهری قرار گیرد
جلسه مدیریت بحران استانداری فارس در فروردین ماه ۹۸ در این زمینه تشکیل و اعلام شد که سریعاً نسبت به ایمن سازی این منطقه با رعایت همه مسائل ایمنی کاربری‌های پایین دست و ایجاد محدودیت عبوری با اخذ مشاور ذی صلاح در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود.
در حال حاضر زمان برداشتن این خطر ۶۰ تنی مشخص نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.