صفحه اصلی / سرخط خبرها / «گردشگران خارجی انفرادی» سامان‌دهی می‌شوند
«گردشگران خارجی انفرادی» سامان‌دهی می‌شوند
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-10-20 09:40:33Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

معاون گردشگری:

«گردشگران خارجی انفرادی» سامان‌دهی می‌شوند

کسب و کار نیوز : معاون گردشگری از تهیه «طرح سامان‌دهی گردشگران انفرادی» در کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران خارجی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, پس از برجام با آرام شدن فضای سیاسی علیه ایران، حجم گردشگرانی که خارج از تور و انفرادی مسافرت می‌کنند در ایران نیز افزایش یافت. آمار دقیقی از تعداد گردشگرانی که خانوادگی و یا انفرادی خارج از نظام آژانس مسافرتی به ایران سفر کرده‌اند، در دست نیست اما آژانس‌های مسافرتی کشورمان تغییر سلیقه در شیوه سفر گردشگران خارجی به ایران را با توجه به کاهش هزینه‌های خدمات ریالی در ازای ارز خارجی، در چند سال اخیر تایید کرده‌اند.
این موج کوچک که ایران را در زمره کشورهای جذاب برای سفر ارزان و بک‌پکری قرار داده، اما هشدارهایی را در داخل کشور مبنی بر این‌که گردشگری ایران به سمت مفت و ارزان‌فروشی می‌رود، در پی داشت.
از سوی دیگر شرایط آسان سفر برای این گردشگران به‌ویژه پس از حذف فرایند طولانی و سخت دریافت ویزای ایران و جایگزینی ویزای فرودگاهی و الکترونیکی، بدون پیش نیاز تامین مالی، بلیت رفت و برگشت و یا تاییدیه رزرو (ووچر) اقامتگاه در برابر سخت‌گیری‌هایی که برای سفر اتباع ایرانی به سایر کشورها می‌شود، اعتراض‌هایی را برانگیخته است.
ولی تیموری ـ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ پیرو این اعتراض‌ها و با افزایش سفر گردشگران ارزان، انفرادی و بک‌پکرها (کوله‌گردها) در سال‌های اخیر به ایسنا گفت: درنظر بگیریم که سفر این گردشگران به ایران در چند سال گذشته که با انتشار فیلم‌ها و تصاویری زیبا، خلاف آنچه رسانه‌های غربی علیه ایران منتشر کرده‌اند، همراه بوده است و فضا را به نفع کشور ما مثبت کرده است. با این وجود برای این‌که گردشگران خارجی در یک فرایند برنامه‌ریزی شده به کشور وارد شود و خدمات دریافت کنند، در کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران خارجی که اعضای آن متشکل از نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت‌کشور، نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، طرحی به منظور سامان‌دهی گردشگران انفرادی درحال پیگیری است که پس از تصویب در این کمیسیون، اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: قرار شده سامانه‌ای به این منظور راه‌اندازی شود که گردشگر پیش از دریافت ویزا، اطلاعات به اقامتگاه یا همان تاییدیه رزرو، مسیر سفر و شخص دعوت‌کننده را مشخص کند تا ویزا بر آن اساس صادر شود، همانند شیوه‌ای که ایرانی‌ها به خارج از کشور سفر می‌کنند و باید ووچر هتل، بلیت رفت و برگشت و مقصد مشخص و تامین مالی داشته باشند. البته این شرایط به معنی سخت کردن سفر نیست، بلکه برای سامان‌دهی خدمات براساس نیاز مسافر و مشخص شدن آمار این نوع سفرها است.
تیموری گفت: این سامانه که سعی شده در طراحی آن دغدغه فعالان گردشگری مدنظر قرار داده شده است، با هماهنگی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط، بزودی راه‌اندازی خواهد شد.

 

 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.