صفحه اصلی / استان ها / آبرسانی به ۲۴۲ روستای کهگیلویه و بویراحمد با تانکر سیار
آبرسانی به ۲۴۲ روستای کهگیلویه و بویراحمد با تانکر سیار
آبرسانی

آبرسانی به ۲۴۲ روستای کهگیلویه و بویراحمد با تانکر سیار

کسب و کار نیوز : ‌مدیرعامل جدید آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از آبرسانی با تانکر سیار به ۲۴۲ روستای این استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فیض الله پاسره” در نشست با خبرنگاران افزود: در بخش آب روستایی ۱۶۴۱ روستا داریم که ۱۴۸۱ روستا تأسیسات آبرسانی دارند در کل ۳۱۳ هزار نفر از جمعیت روستایی این استان از آب آشامیدنی برخوردار هستند که ۴۷ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شوند.
وی با بیان اینکه ۱۰۰۸ روستای استان سیستم‌های اندازه‌گیری مصرف آب در ورودی خانه‌های آن‌ها نصب شده اظهار کرد: تعداد مشترکین روستایی ما ۶۲ هزار نفر هستند که ۹۰.۷۵ درصد از جمعیت روستایی زیر پوشش آب روستایی قرار دارند و اکنون شاخص استفاده از آب سالم روستایی در کشور ۷۵.۲ درصد است در حالی که در این استان کمی کمتر از میانگین کشوری معادل ۷۴.۷ درصد است.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد این ارتقا شاخص در دولت کنونی را ۶.۷ درصد اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷ مجتمع روستایی در سطح استان تعریف کرده‌ایم و ۷۰ میلیارد تومان در آب روستایی استان در این دولت هزینه شده است و یک سوم روستاهای ما زیر پوشش این مجتمع‌های روستایی قرار دارند و در این راستا مبلغ بسیار خوبی از صندوق توسعه ملی هم برای این کار در نظر گرفته شد.
پاسره با بیان اینکه در مجموع اکنون ۲۴۲ روستای ما با تانکر آبرسانی می‌شوند، تصریح کرد: حجم کل آب تولیدی ما در بخش روستایی ۲۴ میلیون مترمکعب است اما در سیستم‌های اندازه‌گیری فاصله مصرف با تولید بسیار بیشتر است یعنی این که ۱۱ میلیون مترمکعب مصرف نشان داده می‌شود.
وی ادامه داد: در مجموع شاید تنها ۱۰ درصد از این مجموع مربوط به شکستگی‌ها و فرسودگی شبکه باشد و بقیه از سوی برخی افراد مورد استفاده غیر قانونی قرار می‌گیرد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که تعداد کل مخازن آب ما ۳۱۴ مخزن آب روستایی است و ۶ هزار و ۴۳۲ کیلومتر شبکه داریم، عنوان کرد: در بحث شبکه فاضلاب روستایی تعداد روستاهای ما محدود هستند یکی روستای “شوتاور”در کهگیلویه است که به بهره‌برداری رسیده و دیگری متعلق به روستای “تنگاری” دشت‌روم بویراحمد است که پیشرفت ۵۰ درصدی دارد و برای روستای “طولیان” هم در حال تجهیز کارگاه هستیم.
پاسره، میزان پرت و سرقت آب روستایی بسیار زیاد است و چه تمهیدی برای این مشکل اندیشیده‌اید، بیان کرد: در آغاز سال ۹۳ نزدیک به ۳۰ میلیون مترمکعب تولید آب روستایی داشتیم اما این مقدار تولید آب مدیریت شد و به ۲۴ میلیون متر مکعب رسید بر همین اساس ساعات روشن بودن پمپاژ‌های آب روستایی را در استان از ۱۴۰۰ ساعت در روز حدوداً ۳۳۰ ساعت کاهش دادیم و پمپاژ‌ها را اکنون بر اساس نیاز روشن نگه می‌داریم.
وی اظهار کرد: پلمب گذاری کنتورهای روستایی را داشتیم تا هر کسی نتواند آن‌ها را دستکاری کند، همچنین در طول این چند سال ۱۴ هزار انشعاب غیر مجاز را شناسایی کردیم و ۱۲ هزار انشعاب جدید هم داشتیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضائی استان در برخورد با انشعابات غیر مجاز تاکید کرد: در ۲ شهرستان بویراحمد و دنا این همکاری بسیار خوب بود اما در شهرهای گرمسیری حمایت‌های لازم انجام نشد.
وی به برخی از دلایل کمبود آب و یا به عبارتی ساعات بی‌آبی در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: عمر برخی از شبکه‌های آب شهر یاسوج بسیار بالاست که یکی از دلایل شکستگی‌ها به همین خاطر است و دیگر اینکه اختلاف ارتفاع بالاترین و پایین‌ترین نقطه جمعیتی شهر یاسوج ۲۰۰ متر است که شبکه نباید بیش از ۶۰ متر ارتفاع را تحمل کند و این خود یکی از دلایل از بین رفتن شبکه است.
پاسره در رابطه با کیفیت آب شهر یاسوج بیان کرد: آب یاسوج را یکی از باکیفیت ترین آب‌هاست.
وی در پاسخ به این سوال آیا مشکل تصفیه‌خانه اضطراری شهر یاسوج در منطقه چم گنجشکی برطرف شد و چه موقع این تصفیه‌خانه وارد مدار می‌شود؟ اضافه کرد: با کشور سومی و به عنوان واسطه ارتباط برقرار کرده‌ایم که مشکل دستگاه مذکور حل خواهد شد و تصفیه‌خانه تا پایان سال با حجم ۲۰۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.