صفحه اصلی / استان ها / ‌بسیاری از زیرساخت‌های کشت برنج در اثر سیل از بین رفته است
‌بسیاری از زیرساخت‌های کشت برنج در اثر سیل از بین رفته است

رئیس انجمن برنج خوزستان:

‌بسیاری از زیرساخت‌های کشت برنج در اثر سیل از بین رفته است

کسب و کار نیوز :رئیس انجمن برنج خوزستان گفت: بسیاری از زیرساخت‌های مرتبط با بحث کشت برنج در مناطقی از استان در اثر سیلاب از بین رفته و این مساله کشاورزان را در کشت برنج با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد سواری در خصوص کشت برنج در استان خوزستان اظهار کرد: تقریباً فصل کشت را از دست داده‌ایم و با توجه به مشکلاتی که در بحث سیلاب به وجود آمده است، انتظار بود تا شرایط برای کشت مهیا می‌شد.
وی افزود: بسیاری از زیرساخت‌های مرتبط با بحث کشت برنج در مناطقی از استان در اثر سیلاب از بین رفته و این مساله کشاورزان را در کشت برنج با مشکل مواجه کرده است.
رئیس انجمن برنج خوزستان تصریح کرد: زیرساخت‌هایی که در اثر سیلاب به طور کامل از بین رفته و یا نیاز به تعمیر دارند همچنان به حال خود رها شده‌اند و اقدام خاصی در خصوص تعمیر و یا ساخت آن‌ها انجام نگرفته است و این مساله موجب اعتراض برنج کاران شده است.
سواری عنوان کرد: در برخی از مناطق که امکان کشت وجود داشته کشاورزان نسبت به کشت برنج اقدام کرده‌اند اما در مناطقی مانند شعیبیه شوشتر، دشت آزادگان و… زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی آسیب دیده‌اند و انتظار داریم تا نسبت به حل این مسائل هرچه سریع‌تر اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: تقریباً می‌توان گفت که روزهای مؤثری که گیاه برنج به خوبی رشد می‌کند و در شرایط آب و هوایی دچار آسیب نمی‌شود را از دست داده‌ایم اما همچنان امیدواریم و انتظار داریم تا نسبت به حل مشکلات برنجکاران استان که زیرساخت‌هایشان در سیلاب اخیر از بین رفته است، رسیدگی شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.