چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سهم ۴۲ درصدی صید ماهی چابهار و کنارک در میان استانهای جنوبی
سهم ۴۲ درصدی صید ماهی چابهار و کنارک در میان استانهای جنوبی

سهم ۴۲ درصدی صید ماهی چابهار و کنارک در میان استانهای جنوبی

کسب و کار نیوز : مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: چابهار و کنارک با دارا بودن 42 درصد سهم صید در میان استانهای جنوبی، 40 درصد سهم صید ایران و تامین بیش از 60 درصد ماهیان صنعتی نقش مهم و بسزایی در اشتغالزایی و اقتصاد کشور ایفا می کنند .

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, هدایت الله میرمرادزهی افزود: در یک سال اخیر با تمهیدات و برنامه ریزی های انجام شده و با همکاری، حمایت مسئولان و دستگاههای دست اندر کار، فراهم کردن شرایط دریا روی و سوخت مورد نیاز سبب رشد میزان صید با آمار بیش از ۳۴۰ هزار تن شده که در مقایسه با سالهای گذشته رشد خوبی داشته است .
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۵ هزار صیاد در قالب ۳۵ تعاونی صیادی در آبهای ساحلی شهرستانهای کنارک و چابهار به وسیله حدود هزار فروند لنج و هزار و ۵۰۰ فروند قایق مشغول صید و صیادی هستند .
وی از مهمترین نیازهای صیادان و بنادر صیادی را لایروبی بنادر، بهسازی، برقرسانی و آسفالت محوطه و مسیر راه عنوان کرد .
وی تصریح کرد: چابهار با موقعیت راهبردی، بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است و اهمیت زیادی برای سرمایه ‌گذاران ایرانی و کشورهای همسایه و حاشیه اقیانوس هند دارد .
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان در ادامه گفت: بندر صیادی تیس در سال ۱۳۷۵ راه اندازی شده و هم اینک بیش از ۱۰۰ قایق با اشتغالزایی هزار و ۵۰۰ نفر در این بندر فعال هستند و بخشی از مشکلات بیکاری در روستای تیس مرتفع شده است .
میرمرادزهی افزود: در سالهای گذشته تفاهمنامه ای با استانداری و منطقه آزاد چابهار منعقد و مقرر شده تا برای لایروبی و ساماندهی اقدامات لازم انجام شود ولی به دلایل نامعلوم متوقف شده است .
وی بیان کرد: هم اینک ۶۰ هزار مترمکعب لایروبی در محدوده سه هکتار حوضچه تیس نیاز است و برای آن باید بیش از ۷۰ میلیارد ریال هزینه شود .
وی گفت: به دلیل جمع شدن گل و لای زیاد ۲۰ فروند لنج صیادی این بندر به سایر بنادر همجوار کوچ کرده‌اند و در صورت ادامه این روند تا چند ماه آینده فعالیت قایق‌ها نیز با سختی و مشکل رو به رو می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.