صفحه اصلی / استان ها / مراجعه ۱۲۰ نفر بر اثر عقرب گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی بشاگرد
مراجعه ۱۲۰ نفر بر اثر عقرب گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی بشاگرد

از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت انجام شد؛

مراجعه ۱۲۰ نفر بر اثر عقرب گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی بشاگرد

کسب و کار نیوز: رئیس بیمارستان سردشت بشاگرد گفت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ۱۲۰ نفر بر اثر عقرب گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی بشاگرد مراجعه کرده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی زارعی با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ۱۲۰ نفر بر اثر عقرب گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند و یک نفر نیز براثر عقرب گزیدگی جان باخته است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر عقرب گزیدگی مربوط به بانوان است، تصریح کرد: علت جان باختن فرد عقرب گزیده مراجعه دیر هنگام، سخت گذر بودن جاده‌ها و باور به درمان‌های سنتی است.
رئیس بیمارستان سردشت بشاگرد با بیان اینکه سال گذشته نیز یک نفر بر اثر عقرب گزیدگی در بشاگرد جان باخت، اضافه کرد: مردم باید توجه داشته باشند که از درمان فرد عقرب گزیده به شیوه‌های سنتی پرهیز کنند.
زارعی با اشاره به اینکه پارسال ۵۶۰ نفر بر اثر عقرب گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی بشاگرد مراجعه کردند، خاطرنشان کرد: روزانه پنج تا هفت نفر به علت عقرب گزیدگی به بیمارستان سردشت مراجعه می‌کنند.
وی با بیان اینکه بیشتر افراد عقرب گزیده درمان می‌شوند و شمار اندکی به بیمارستان‌های استان اعزام می‌شوند، عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی بشاگرد عقرب گزیدگی بیشتر در نیمه نخست سال است.
رئیس بیمارستان سردشت بشاگرد با اشاره به اینکه عقرب‌های سیاه بزرگ، گادین، دم سیاه و عقرب زرد کشنده و خطرناک است، ابراز کرد: تورم موضعی، حساسیت و سوزش، بی قراری، تاری دید، تنگی نفس و افزایش تعریق و ترشح بزاق از علائم عقرب گزیدگی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.