صفحه اصلی / استان ها / وجود ۲۳۶ گونه پرنده در لرستان
وجود ۲۳۶ گونه پرنده در لرستان

وجود ۲۳۶ گونه پرنده در لرستان

کسب و کار نیوز : معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از وجود 236 گونه پرنده در استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, نبی‎الله قائدرحمتی با اشاره به وضعیت تنوع زیستی در استان اظهار کرد: به طور مجموع ۸۸۳ هزار و ۵۰۳ هکتار از کل اراضی استان مراتع و یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۱۳ هکتار از آن را جنگل‎ها تشکیل می‎دهد.
وی بیان کرد: شرایط توپوگرافی و تشکیلات زمین شناسی منجر به پیدایش تنوع بیولوژیک بی‌نظیر و متنوعی در استان شده است.
قائد رحمتی ادامه داد: در زیستگاه‎های استان بیش از ۱۷۵۰ گونه گیاهی، حدود ۳۵۸ گونه جانوری شامل ۴۳ گونه از رده پستانداران، ۲۳۶ گونه پرنده، ۵۵ گونه از رده خزندگان، ۵ گونه دوزیست و ۱۹ گونه ماهی شناسایی شده‎اند.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: گونه‎های شاخص استان شامل انواع گربه سانان کوچک، قوچ و میش، شاه روباه، پلنگ ایرانی، آهو، کل و بز، روباه معمولی، خرگوش، کبک دری، کفتار، گرگ، انواع پرندگان شکاری، آگامای ایرانی، انواع مارها، لاک پشت آسیایی و لاک پشت مهمیزدار، سمندر لرستانی و ماهیان کور غار هستند.
وی با اشاره به اینکه اغلب مناطق استان دارای اقلیم مدیترانه‌ای نیمه‌خشک با زمستان‎های سرد است، گفت: تالاب‎ها و آبگیرها و سدهای استان از جمله تالاب‎های یازده‎ گانه پلدختر، بیشه دالان بروجرد و تنوردر دورود علاوه بر پرندگان ساکن همه ساله میزبان جمعیت‎های بزرگ از پرندگان مهاجر هستند.
قائد رحمتی افزود: از جمله این پرندگان می‎توان به انواع آبچلیک، مرغابی، حواصیل، آنقوت، خوتکا و انواع اردک، پاشلک، فالاروپ، دم جنبانک ابلق، سنقر، انواع کشیم و… اشاره کرد که در مسیر خود به طرف مناطق زمستان گذرانی‌شان، بخشی از سال را در تالاب‎های استان مستقر می‎شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.