صفحه اصلی / استان ها / مردم جزیره خارگ در معرض مستقیم آلایندگی‌های زیست محیطی
مردم جزیره خارگ در معرض مستقیم آلایندگی‌های زیست محیطی

شهردار خارگ تاکید کرد:

مردم جزیره خارگ در معرض مستقیم آلایندگی‌های زیست محیطی

کسب و کار نیوز: شهردار خارگ در نشست با مسئولان استان بوشهر گفت: شهروندان این جزیره در معرض مستقیم آلایندگی‌های زیست محیطی به خصوص دود ناشی از سوختن مواد نفتی هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عبدالحمید صفایی با تشریح مشکلات عمده شهروندان این جزیره افزود: علی‌رغم مسیر پرشتاب توسعه جزیره خارگ به همت خدمتگزاران مردم در جزیره، اما همچنان شهروندان خارگ با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که از جمله این موارد می‌توان به تخصیص میزان نه چندان مناسب حق آلایندگی و ارزش افزوده به خارگ اشاره کرد، آن هم در شرایطی که مردم جزیره خارگ در معرض مستقیم آلایندگی‌های زیست محیطی به خصوص دود ناشی از سوختن مواد نفتی قرار دارند.
صفایی با اشاره به دو پروژه شاخص مجموعه شهرداری اضافه کرد: از ابتدای حضور در خارگ حل دو مشکل دیرینه و بزرگ جزیره خارگ را در دستور کار قرار دادیم که منجر به احداث ساختمان آتش‌نشانی و ساختمان مدیریت بحران پس از ۵۰ سال در جزیره خارگ شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم اجرای پروژه‌های زیرساختی در جزیره، خواستار نگاه خاص و توجه بیش از پیش استاندار محترم به عمران شهری خارگ هستیم.
صفایی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به رویکرد و نگاه ویژه و مثبت مسئولان استانی نسبت به شرایط خاص خارگ، امروز مسیر تعالی و توسعه این جزیره بیش از همیشه هموار شده است و باید اذعان کرد که مسئولان دلسوزی و نگاه ویژه خود را به معنای واقعی کلمه به عمل تبدیل کرده‌اند.
وی تاکید کرد: مساعدت مسئولان ارشد استان در خصوص افزایش اعتبارات و تملک دارایی‌ها گواه این ادعاست که ضمن درک مناسب از شرایط خاص جزیره، دغدغه رفع مشکلات این گوهر درخشان خلیج فارس را دارند.
مدیریت شهری خارگ در ادامه با قدردانی از مساعدت ویژه استاندار بوشهر در تخصیص اعتبار به منظور حمایت از شهروندان بومی در مسئله تردد دریایی عنوان کرد: معضل دیرینه تردد دریایی خارگ که دشواری های فراوانی را به شهروندان تحمیل کرده بود، با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر و همت بخش خصوصی بومی امروز تا بخش زیادی مرتفع شده است.
وی عنوان کرد: در این خصوص پس از پیگیری های اینجانب و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر، با نظر مثبت استاندار بوشهر مبلغ قابل توجهی به منظور پرداخت بخشی از مابه تفاوت هزینه بلیط تردد کشتی در نظر گرفته شد تا از مردم بومی و دریادل جزیره خارگ حمایت شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.