صفحه اصلی / استان ها / امسال درصد قاچاق گندم تقریباً صفر است
امسال درصد قاچاق گندم تقریباً صفر است

استاندار مرکزی

امسال درصد قاچاق گندم تقریباً صفر است

کسب و کار نیوز : استاندار مرکزی گفت: سال گذشته ۳۱۰ هزار تن گندم در استان خریداری شده و پیش بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۴۰۰ هزار تن افزایش پیدا کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدعلی آقازاده در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های موجود در بانک مرکزی امیدوارم سیاست‌های جدید این بانک بتواند مشکلات صادرکنندگان را مرتفع کند، اما متأسفانه سیاست‌ها در حمایت واقعی و عملی از صادرات و تولیدکنندگان مطلوب نیست و از این موضوع گله‌مند هستیم.
وی افزود: باید بتوانیم سیاست‌های درست را در دستگاه‌ها عملی کنیم چراکه این مهم در حمایت واقعی از صادرکنندگان مؤثر خواهد بود. اگر سیاست به همین روال فعلی ادامه داشته باشد، آمار صادرات غیرنفتی و درآمدهای ارزی کمتر از وضع موجود خواهد شد البته در حال حاضر استان مرکزی از استان‌هایی است که با صادرات یک میلیارد دلاری در سال گذشته جزو ۸ استان برتر کشور در حوزه صادرات است.
استاندار مرکزی در خصوص قاچاق گندم نیز تصریح کرد: نگرانی در رابطه با قاچاق گندم از ۲ ماه پیش به سبب وقوع سیل آغاز شد و این نگرانی وجود داشت که گندم تولیدی به خارج از کشور قاچاق شود، اما این نگرانی با تمهیداتی که توسط دستگاه‌های امنیتی و مجری انجام شد تا حد زیادی رفع شده است.
آقازاده ادامه داد: درصد قاچاق گندم تولیدی در سال جاری تقریباً صفر است. سال گذشته ۳۱۰ هزار تن گندم در استان خریداری شد که پیش بینی امسال بر این است که این خرید به ۴۰۰ هزار تن نیز برسد.
وی بیان کرد: در حال حاضر در خرید و فروش گندم داخلی سخت گیری زیادی صورت نمی‌گیرد اما خط قرمز ما خروج گندم از کشور است که در این راستا برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است و همین حساسیت و آمادگی در کشور سبب شده که خطر خروج گندم از کشور تقریباً به صفر برسد.
استاندار مرکزی در خصوص سامانه جامع انبارها اضافه کرد: انبارهای پراکنده‌ای در استان وجود داشته و به ثبت رسیده که باید با یک برنامه‌ریزی و پایش صحیح، به روز و واقعی شوند.
آقازاده در پایان در رابطه با قاچاق آدامس نیز گفت: در این رابطه ابتدا باید با عمده فروشان برخورد شود. شاید اگر بخواهیم با تمام خرده فروشان برخورد کنیم عدالت رعایت نشود، باید هنر و توان جلوگیری از قاچاق عمده را داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.