صفحه اصلی / استان ها / برگزاری جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری در شفت ‌
برگزاری جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری در شفت ‌

برگزاری جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری در شفت ‌

کسب و کار نیوز: دومین جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری سنتی در روستای گیلده شفت برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان شفت در جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری با اشاره به اینکه امسال دومین سال برگزاری این جشنواره است، گفت: تمام تلاش‌ها و برنامه ریزی ها از یک ماه گذشته انجام شد تا این جشنواره به بهترین شکل برگزار شود.
وی همچنین افزود: اجرای چنین برنامه‌هایی هم با استقبال خوب گردشگران و هم به شناخت پتانسیل‌های شهرستان‌های استان گیلان کمک خواهد کرد.
فرماندار شهرستان شفت هدف از اجرای این برنامه را ایجاد نشاط اجتماعی برای مردم و معرفی ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی دانست و ادامه داد: پرورش گل محمدی و گلاب‌گیری برای اولین بار در استان گیلان انجام شده است.
محسنی ادامه داد: نگاه ما این است که ظرفیت‌ها و ایجاد کارگاه‌های صنعتی برای پرورش گیاهان دارویی و عرقیات در این شهرستان بیشتر و ادامه دار باشد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته با ایجاد کارگاه‌های کوچک آموزش و پرداخت تصحیلات به کشاورزان برای پرورش گل محمدی جهت ایجاد اشتغال انجام شد، گفت: در سال‌های آینده هم میزان زیرکشت پرورش گل محمدی را از ۶ هکتار به ۱۵ هکتار ارتقا خواهیم داد.
فرماندار شهرستان شفت گفت: سعی می‌کنیم تا شهرستان شفت با پرورش دهنده گل محمدی به عنوان شهرستان نمونه در سطح کشور و ارائه دهنده بهترین گلاب در مقایسه با استان‌های دیگر معرفی شود.
گلاب گیلان هم‌تراز با گلاب قمصر کاشان
محمد مهدی افتخاری نماینده مردم شهرستان شفت در مجلس در ادامه گفت: استعداد و پتانسیل حاصل زحمات پرتلاش است و ما باید قدردان اینگونه زحمات باشیم.
وی با بیان اینکه استان گیلان از پتانسیل بالایی برخوردار است، افزود: با استفاده از همین پتاسیل ها ما می‌توانیم در بخش اشتغال‌زایی و کارآفرینی پیشرفت کنیم.
افتخاری ادامه داد: اکنون ما می‌توانیم در کنار برنج و محصولات دیگر استان، گل محمدی و گلاب شهرستان شفت را همطراز با گلاب کاشان مطرح کنیم.
به گزارش ایسنا، دومین جشنواره گل‌محمدی و گلابگیری عصر امروز در شهرستان شفت روستای گیلده با حضور استاندار گیلان، نماینده مردم شفت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان رشت و عموم مردم برگزار شد.
این جشنواره به همت فرمانداری شورای اسلامی شهرستان شفت، جهاد کشاورزی این شهرستان و همچنین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد.
اجرای بازی‌های محلی و اجرای ساز و سورنای محلی و موسیقی محلی و اجرای لافند بازی و مراسم آئینی عروس بران سنتی و گلاب پول از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.