صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / رازهای خوش اندام ماندن مخصوص خانم های کارمند
رازهای خوش اندام ماندن مخصوص خانم های کارمند

رازهای خوش اندام ماندن مخصوص خانم های کارمند

کسب و کار نیوز:زنان شاغل و کارمند به دلیل مشغله کاری زیاد و کاهش کم تحرکی در معرض اضافه وزن قرار می گیرند . یک رژیم غذایی ساده و طبیعی کاهش وزن این خانم ها را سریع و بدون دردسر می سازد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از زندگی ایده آل، اگر شما جز آن دسته از خانم‌ها هستید که وقت زیادی را پشت میز سپری می‌کنند و تناسب اندام یکی از نگرانی‌های آنها شده است این مطلب را دنبال کنید.

کمتر غذا بخورید

کمتر غذا بخورید برای کاهش وزن مجبور نیستید حتما غذای مخصوص به خودتان یا غذایی متفاوت میل کنید. تنها کافیست کمتر غذا بخورید و کمتر غذا خوردن هم به معنای بیشتر وقت گذاشتن یا بیشتر هزینه کردن نیست. بیشتر مردم در طول روز بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری نیاز دارند، اگر بخواهند از راهی سالم و قابل تحمل وزن کم کنند، خوردن وعده های کوچک و ناخنک نزدن به غذا بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی در طول روز است.

به جای هله هوله‌ها از میوه‌های تازه استفاده کنید

یک راه عالی برای جلوگیری از دردهای گرسنگی، بدون مصرف کالری اضافی، پیدا کردن جایگزین‌های کم کالری برای تنقلات چاق کننده است.

میوه‌های تازه، یک میان وعده ایده آل هستند زیرا آنها سبک، خوشمزه و شیرین می‌باشند. فقط در سر راهتان به محل کار، چند عدد سیب یا پرتقال بگیرید و هر بار احساس گرسنگی کردید، یکی را بخورید.

شما می‌توانید چند میوه گرمسیری را قطعه قطعه کنید و با آن، یک سالاد سالم درست کنید یا مواد مغذی وعده غذایی سالمتان را افزایش دهید. به غیر از سیب و پرتقال، موز، گریپ فروت، گلابی و طالبی را نیز امتحان کنید. این میوه ها، منبع خوبی از ویتامین C و فیبر هستند و کالری کمی نیز دارند.

فواید نوشیدن آب در کاهش وزن

شاید ساده ترین راه برای متناسب ماندن، نوشیدن مقدار زیادی آب باشد. بدن انسان از ۶۰ درصد آب تشکیل شده است و شما باید مایعاتی که از طریق عرق کردن از دست می دهید را جایگزین کنید. نوشیدن آب، سرعت سوخت و ساز را افزایش خواهد داد و سموم را از روده ها دفع خواهد کرد. همچنین باعث می شود که بیشتر احساس سیری کنید، بنابراین پرخوری نمی کنید. ما توصیه می کنیم که برای خوش اندام ماندن، هر روز حداقل ۲ لیتر آب بنوشید.

لبنیات بخورید و لاغر شوید

بر اساس باورهای رایج مصرف لبنیات در روند لاغری اختلال ایجاد می کند اما نتایج پژوهش های علمی چیز دیگری می گویند. بر اساس نتایج آخرین پژوهش ها، افرادی که کمبود کلسیم دارند، چاق ترند و بیشتر اوقات کنترل درستی روی مقدارغذای مصرفی شان ندارند.

پژوهش های دیگر نیز نشان می دهند مصرف روزانه مواد غذایی حاوی کلسیم مانند محصولات لبنی کم چرب (ماست، شیر و پنیر) بسیار بیشتر از غذاهای دیگری که مفیدتر به نظر می رسند، چربی می سوزانند.

نتایج پژوهشی که در دانشگاه تنسی آمریکا انجام شده نشان می دهد که مصرف روزانه سه محصول لبنی باعث کاهش قابل توجه چربی در افرادی می شود که حتی دچار چاقی مفرط هستند.

ورزش به تنهایی کارساز نیست

احتمالا با خودتان می گویید بعد از این همه ورزش کردن و عرق ریختن به هیچ نتیجه ای نرسیده اید؛ بنابراین ورزش های سخت هم تاثیری در لاغری ندارد. در این صورت احتمالا به این دسته افراد تعلق دارید؛ چون ورزش می کنید پس اجازه دارید هر آنچه را دل تان می خواهد بخورید. احتمالا سال ها هم این روند را ادامه داده ولی به نتیجه دلخواه تان نرسیده اید.

طبیعی است، هر چه بیشتر ورزش کنید گرسنه تر می شوید. واقعیت این است که ورزش فقط سه درصد چربی های بدن را آب می کند. لازمه رسیدن به تناسب اندام اصلح رژیم غذایی و ورزش منظم است؛ در نتیجه اگر رژیم غذایی میزان مجاز مصرف قند برای خانم ها شش قاشق و برای آقایان ۹ قاشق است. کم کردن مصرف قند گامی بلند به سمت سلامت است. توصیه می شود تا حد امکان از مواد قندی سالم و طبیعی تر مانند عسل به جای قند استفاده کنید.

وقتی عسل جایگزین قند می شود روند کاهش وزن و لاغری سرعت بیشتری می گیرد زیرا عسل تاثیر شگرفی بر بدن دارد و نه تنها باعث کنترل و تنظیم میزان قند خون می شود، بلکه سرفه را درمان می کند. ایمنی بدن را بالا می برد. البته فراموش نکنید که نباید در مصرف هیچ ماده غذایی حتی مفیدترین آنها زیاده روی کرد.

برای کاهش وزن راحت از نوشیدنی های ناسالم پرهیز کنید

از نوشیدنی های گازدار و آب طعم دار یا نوشابه های ورزشی و نوشیدنی هایی که کالری زیادی دارند، پرهیز کنید. ما توصیه می کنیم برای رفع تشنگی تان فقط از آب ساده استفاده کنید. اگر باید قهوه بنوشید، آن را ساده و با مقدار بسیار کمی شکر درست کنید. اگر نمی توانید قهوه صنعتی را کاملا از رژیم غذایی تان حذف کنید، مصرف آنها را کاهش دهید.

وقتی می‌توانید بایستید، ننشینید

قبلا هم این را شنیده‌اید که زیادی نشستن برای قلب، مغز و کمر مضر است. تبدیل کردن مقداری از زمان نشستن‌تان به ایستادن (یا حتی بهتر از آن، در جا وول خوردن، راه رفتن یا ورزش کردن) به بیشتر سوزاندن کالری‌ها کمک می‌کند. دکتر بارت‌فیلد می‌گوید: «ایستادن شاید خیلی به وزن کم کردن کمک نکند، اما حتما در ثابت نگه داشتن وزن‌تان نقش دارد.»

ایستادن در حال کار کردن شاید همیشه ممکن نباشد، مخصوصا وقتی با کامپیوتر کار می‌کنید و در دفترتان «میز ایستاده» ندارید. در عوض، زمان‌های دیگری از روز را که می‌توانید از جای‌تان بلند شوید و بایستید، در نظر بگیرید، مثلا متروسواری اول صبح، جلسات کاری، تلفنی حرف زدن با خواهرتان یا وِلو شدن جلوی تلویزیون بعد از شام!

تعطیلات آخر هفته را مدیریت کنید

تعطیلات آخر هفته را مدیریت کنید حتی اگر شغلتان نیازمند گذاشتن وقت بسیاری باشد، خوشبختانه آخر هفته های تعطیل را دارید تا از آنها استفاده کنید، پس از قبل برنامه ریزی کنید.

با اینکه بیشتر ما برنامه ای فشرده داریم اما با این حال بیشتر برنامه ها قابل پیش بینی هستند. از این ویژگی استفاده کنید و زمان هایی را برای خرید غذاهای سالم اختصاص دهید، مقداری شام و ناهار برای طول هفته آماده کنید و تصمیم بگیرید هر روز چه چیزی بخورید. در روزهای تعطیل بیشتر از روزهایی که سرکار می روید ورزش کنید، اگردر آخر هفته ها ۱۲۰ دقیقه ورزش کنید در طول هفته برای پر کردن ۱۵۰ دقیقه زمان زیادی لازم ندارید.

استرس خود را مدیریت کنید

استرس خود را مدیریت کنید زمانی که استرس را از خود دور می کنید، تاثیر زیادی روی دور کمرتان دارد! دکتر بارتفیلد می گوید من به مراجعینم می گویم سه چیز است که با کنترل آنها روی وزنشان تسلط پیدا می کنند: غذایی که می خورند، حرکاتی که انجام می دهند و طوری که استرسشان را کنترل می کنند.

استرس دخالت زیادی در اشتها، غذایی که می خوریم و نحوه ی پردازش کالری توسط بدن دارد و فکر می کنم مردم آن را دست کم می گیرند. بهتر است به دنبال راه هایی ( غیر غذایی ) باشید که در کمترین زمان استرس خود را کاهش دهید.

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.