صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / ۳۲ واحد صنعتی کرمانشاه اخطار آلایندگی دریافت کردند
۳۲ واحد صنعتی کرمانشاه اخطار آلایندگی دریافت کردند

۳۲ واحد صنعتی کرمانشاه اخطار آلایندگی دریافت کردند

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۳۲ واحد صنعتی آلاینده در استان کرمانشاه، گفت: این واحدها اخطار آلایندگی دریافت کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, آذر ولی‌زاده درباره آخرین وضعیت صنایع آلاینده استان اظهار کرد: بر اساس آماری که تا پایان سال قبل داریم ۳۲ واحد صنعتی آلاینده در کرمانشاه شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه در هر نیمه از سال اخطارهای لازم برای رفع آلایندگی به این واحدها داده می‌شود، افزود: اخیراً اخطار ابتدای سال ۹۸ را به این واحدها اعلام کردیم.
به گفته معاون محیط زیست استان کرمانشاه، برای این واحدها فرجه مشخصی تعیین می‌شود تا در این مدت زمان نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند و بتوانند از لیست صنایع آلاینده خارج شوند.
ولی‌زاده از خروج پنج واحد از لیست صنایع آلاینده استان در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: امسال هم تعدادی از واحدها اصلاحاتی در سیستم خود انجام دادند و درخواست بررسی وضعیت آلایندگی را داشتند و امیدواریم تعدادی از آنها از لیست خارج شوند.
وی یادآور شد: این لیست برای سازمان محیط زیست ارسال خواهد شد و بعد از بررسی‌ها نهایی اگر پاک بودن واحدها مشخص شود به ما اعلام خواهد شد. در نهایت اسامی این واحدها در اختیار امور مالیاتی قرار می‌گیرد تا از افزایش یک درصدی مالیات به علت آلاینده بودن خارج شوند.
ولی‌زاده با بیان اینکه صنایع آلاینده از نظر شاخص‌های مختلفی از جمله پساب خروجی، گازهای خروجی و… بررسی می‌شوند، ادامه داد: اکثر صنایع بزرگ و مهم استان از طریق سیستم پایش آنلاین رصد می‌شوند و برخی از واحدها نیز به صورت خوداظهاری اطلاعات را در اختیار محیط زیست قرار می‌دهند.
وی از وجود تعدادی از صنایع بزرگ استان در لیست صنایع آلاینده هم یاد کرد و گفت: اکثر این واحدهای آلاینده صنایع کوچک و کارگاه‌های تولیدی هستند.
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از در نظر گرفتن تسهیلاتی برای واحدهای صنعتی آلاینده با هماهنگی معاونت اقتصادی استانداری خبر داد تا بتوانند از این طریق اصلاح لازم را در ساختار خود انجام دهند.

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.