صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / تشکیل کارگروهی برای شناسایی گلوگاه‌های فساد در ادارات استان گلستان

رئیس دادگستری استان گلستان خبر داد

تشکیل کارگروهی برای شناسایی گلوگاه‌های فساد در ادارات استان گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان از تشکیل کارگروهی برای شناسایی گلوگاه‌های فساد در ادارات این استان خبر داد و گفت: این کارگروه ذیل شورای قضائی استان فعالیت می‌کند و وظیفه آن اعلام اولویت‌های برخورد با فساد و ارائه راهکارهای عملی برای پیشگیری از بروز فساد است.

هادی هاشمیان

به گزارش کسب و کار نیوز، هادی هاشمیان در جلسه شورای قضائی استان گلستان با تاکید بر برخورد جدی دستگاه قضائی با فساد، اظهار کرد: کسانی که فساد آنان محرز و در دادگاه ثابت شود از طریق رسانه‌ها به مردم معرفی می‌شوند.

وی در ادامه گفت: بر اساس قانون مجازات اسلامی مدیرانی که از فساد زیرمجموعه خود مطلع باشند اما با آن برخورد نکنند و یا به دستگاه قضائی گزارش ندهند در فساد آنان شریک‌اند و با آنان نیز برخورد می‌شود.

رئیس شورای قضائی استان خاطرنشان کرد: مدیران وظیفه حاکمیتی دارند و نباید در شناسایی و برخورد با متخلفین منتظر دستگاه‌های نظارتی بمانند.

هاشمیان با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر رونق تولید گفت: فعالان اقتصادی در مراجعه به دستگاه قضائی می‌گویند کارشناسان برخی دستگاه‌ها به جای آن که حامی تولید باشند به عنوان سد عمل می‌کنند که این یکی از مصادیق فساد است.

وی تاکید کرد: مدیران باید با کارشناسانی که در مسیر تولید کارشکنی می‌کنند برخورد کنند و اگر برای برخورد با مشکل مواجهند اطلاعات را به دادگستری ارائه دهند تا از طریق قضائی ورود کنیم.

گفتنی است، نشست‌های ماهانه شورای قضائی استان با هدف افزایش انسجام دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه در استان و استفاده از ظرفیت‌های این دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم برگزار می‌شود.

شورای قضائی با ریاست دادگستری و عضویت اداره کل‌های پزشکی قانونی، تعزیرات حکومتی، ثبت اسناد و املاک، بازرسی، زندان‌ها و سازمان قضائی نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.