صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / میرلوحی: باید با عقل و صبر شر ترامپ و نتانیاهو را به خودشان برگردانیم

میرلوحی: باید با عقل و صبر شر ترامپ و نتانیاهو را به خودشان برگردانیم

یک فعال سیاسی گفت: ما باید با عقل و صبر بتوانیم شر ترامپ و نتانیاهو را به خودشان برگردانیم و از این گردنه سخت عبور کنیم. شرایط و سمپاتی بین المللی با ما است.

محمود میرلوحی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در غرفه ایسناl

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با پاسخ متقابل ایران به خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: حتی همه دلواپسان هم امروز قبول دارند که برجام قرارداد خوبی بوده است. نظر امروز آن‌ها متفاوت از زمانی است که می‌گفتند برجام عایدی نداشته و وقتی رفتار ترامپ و فشارهای آمریکا را می‌بینند اعلام می‌کنند ترامپ ناجوانمردی کرده است.

وی ادامه داد: تعبیر امپریالیسم دیوانه مناسب‌ترین تعبیری است که می‌توان برای ترامپ انتخاب کرد.

میرلوحی با اشاره به دستاوردهای بین‌المللی برجام همچون مصوبات سازمان ملل و مذاکرات با روسیه و غرب، تصریح کرد: برجام دستاوردهای بسیار خوبی داشت. البته گله‌هایی هم از کشورهایی مثل چین و روسیه در این میان وجود دارد؛ آن زمانی که مصوبات شورای امنیت علیه ایران بود چه می‌کردند، الان که علیه آمریکا است چرا کاری نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته باید بپذیریم که امروز دنیا یک طرف و ترامپ یک طرف است؛ حتی در داخل خود آمریکا هم شکاف‌های جدی با رفتارهای ترامپ ایجاد شده است.

این نماینده شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: چه کسی است که نداند این فضای سیاسی امروز آمریکا و شرایط بین‌المللی‌اش بسیار متفاوت از شرایط قبلی است. بوش و اوباما هر تصمیمی می‌گرفتند لحظاتی بعد از لندن و پاریس همه دنیا صدای واحد می‌آمد؛ اما امروز ترامپ و رفتارش نه تنها هم‌صدایی ندارد بلکه محکوم هم می‌شود.

وی گفت: امروز دنیا با رفتار منطقی و صبوری ایران به خوبی متوجه جفای آمریکا شده‌اند. به نظرم ما در این شرایط باید همچنان مطالبه‌های خود را داشته باشیم و بخواهیم قطعنامه ۲۲۳۱ انجام شود و اروپا سامانه مالی مناسب را ایجاد کند.

میرلوحی گفت: صدای فریاد کنگره آمریکا بلند است؛ چراکه ترامپ فقط از برجام خارج نشده است. از یونسکو، قرارداد صلاح هسته‌ای، قراردادهای ژاپن و کره و همه پیمان‌های زیست محیطی خارج شده و آن‌ها را در معرض فروپاشی قرار داده است.

وی گفت: همان طور که آقای ظریف گفته‌اند ما باید با عقل و صبر بتوانیم شر ترامپ و نتانیاهو را به خودشان برگردانیم و از این گردنه سخت عبور کنیم.

این فعال سیاسی در پایان گفت: شرایط و سمپاتی بین‌المللی با ما است؛ امروز صدها مقاله و گزارش در رسانه‌های مکتوب و مجازی درباره حقانیت ایران و استکباری بودن رفتار ترامپ منتشر می‌شود. نباید عصبی شویم. کاری کنیم تا کسانی که پشت ما هستند پشت ترامپ قرار بگیرند. با همان تدبیری که برجام را امضاء کردیم باید تا فروپاشی اندیشه منحط و ظالمانه ترامپ ادامه دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.