صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تصویر روشنی از وضعیت قراردادهای پژوهشی نداریم

رئیس دانشگاه شریف:

تصویر روشنی از وضعیت قراردادهای پژوهشی نداریم

رئیس دانشگاه شریف با اشاره به درآمد ۴۵ میلیارد تومانی این دانشگاه از محل قراردادهای پژوهشی در سال گذشته، گفت: وضعیت کشور در سال جاری باعث شده نتوانیم برآوردی از میزان قراردادهای پژوهشی دانشگاه در سال جاری داشته باشیم.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، زیست فناوری، نوآوری

دکتر محمود فتوحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب به مهمترین برنامه‌های پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف در سال جاری اشاره کرد و گفت: توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت به ویژه صنایع کلیدی یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه در حوزه طرح‌های پژوهشی است. در واقع این طرح‌ها اغلب در حوزه‌هایی نظیر آب، انرژی، محیط زیست و سایر نیازهای جامعه خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم در سال جاری قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه را توسعه دهیم تا اعضای هیأت علمی دانشگاه درگیری حداکثری با صنایع داشته باشند. این درگیری نیز با توسعه قراردادهای ارتباط با صنعت امکان‌پذیر خواهد شد ضمن اینکه باید بتوانیم پایان‌نامه‌های دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری را به نحوی مسئله محور کنیم تا به سمت و سویی حرکت کنند که در نهایت بتوانند مشکلاتی از جامعه و صنعت را رفع کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط خطیر کشور که با آن مواجهیم تلاش دانشگاه این است که در ارتباط با مسائل و مشکلاتی نظیر سیل، وضعیت اقتصادی، محیط زیستی و… نقش مؤثری را ایفا کند.

فتوحی با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم برآوردی از میزان ریالی قراردادهای پژوهشی دانشگاه شریف در سال جاری ارائه دهیم، گفت: شرایط حساس کشور باعث شد که ما نتوانیم پیش‌بینی‌هایی در خصوص وضعیت قراردادهای دانشگاه با صنایع را داشته باشیم و باید منتظر شد تا ببینیم وضعیت به چه شکلی خواهد بود.

وی از درآمد ۴۵ میلیارد تومانی دانشگاه شریف از محل قراردادهای پژوهشی در سال گذشته خبر داد و گفت: تلاش ما این است که این آمار برای سال جاری افزایش داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.